Jump to content

Hjelp til kobling av ledningsnett Yamaha 55AE 78model.

Aight

Recommended Posts

Hei,

Trenger hjelp til å koble det elektriske på motoren da jeg kjøpte den uten ledningsnett.

dsc00095.jpg

Blå skal til chokebryter? Mates med 12volt fra tenningen.

Rød er 12volt ut av motor/ladestrøm? Skal denne da først til tenningen og så til batteriet?

Svart er jord? Den skal rett til batteriet?

Brun skal til tenning for å gi strøm til rele for å aktivere startmotor? (kabel som er midt mellom rød og blå på bildet)

Hva skal kobles via dødmannsknappen?

Holder det å bruke 2.5kvadrat ledning?

dsc00096.jpg

Regner med det skal inn tykkere kabel her rett fra batteriet, men hvor?

Redigert av Aight (see edit history)

Har nå fått koblet og testet choke, startmotor og ladestrøm rett.

Noen som vet hvordan dødmannsknappen skal innkobles til denne motoren? Går en hvit kabel fra koblingsboksen til andre siden av motoren der det er en svart "klump" fra denne går det en kort svart kabel til jord, har denne noe med stopping av motoren?

Håper noen kan hjelpe

• 4 år senere...

Jeg fortsetter denne litt.. Jeg har samme type motor og trenger hjelp med å koble på en tenningsnøkkel.

Når jeg leser i vedlegget, kommer det frem at brun er start engine og hvit er stop engine. regner med da at den hvite skal kobles i 0 posisjon og brun i den fjærbelastede posisjonen, men skal tenningsnøkkelen ha konstant + og jord?

når jeg leser dette:bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...