Holmabåten Startet 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2008 Har nettopp kjøpt en Sunseeker 31 Portofino Trenger ny kalesje. Noen som vet om hvor det går an å få tak i til en fornuftig pris? Gjerne noen som har bestilt til samme båt. Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Flexi Cover i England leverer orginal kalesje til alle Sunseeker også til båter fra åttitallet ellers må du få en salmaker til å lage en,finnes ikke maler i hos norske levrandører har selv ringt alle de store kalesjefirmaene. Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Flexi Cover er uten tvil det beste alternativet, kvaliteten på deres arbeid og duk er nok hakket bedre en hva du får her. ( Tykkere duk og meget gode detaljer ifm sømmer og kantbånd. ) Hansa666 fikk laget en ny kalesje hos et firma som jeg tror heter Maskintrekk AS. Dette var med den gamle som mal. Pris og kvalitet virket bra men det ble noen runder med tilpassing i ettertid. Tar du en original fra Flexi Cover sitter kalesjen som et skudd med en gang. Oppgi byggenummeret på båten så har de arkiv på om det er gjort spesielle tilpasninger på din båt. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Jeg kjøpte ny i norge som ble tilpasset etter mine ønsker og mål . Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Tar du en original fra Flexi Cover sitter kalesjen som et skudd med en gang.Oppgi byggenummeret på båten så har de arkiv på om det er gjort spesielle tilpasninger på din båt. Orginalkalesjen ja. "Bare å" var det de sa, men så ble det ikke sånn likevel. Den gamle gode salmakeren måtte trå til igjen og skulle du sett, han tryllet frem en kalesje "til halv pris". :nono: Sunseeker Salmakeren Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 regner med det blir en lokal som skal gjøre det fikk pris på ny nesten 35 000,- +++++++++ Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 regner med det blir en lokal som skal gjøre det fikk pris på ny nesten 35 000,- +++++++++ Merkelig at det var så dyrt for kalesje til en 31 foter - var det inkl havnepressening og trekk over dashbord? Komplett kalesje fra flexicover til en Sunseeker Camargue 44 kom på ca 23.000 inkl Mva og frakt ( 9 mnd siden ) Dette er en stor og komplisert kalesje i forhold til den lille lappen som skal til på 31 forteren Betalte selv 1800,- for biminitopp, men det var gjennom Sunseeker Norge. P.S: hvis du skal lage ny kalesje så lag den slik at du får overlapp mellom fremre og bakre del rundt targabøylen for å unngå vannlekkasjer her. Uansett; flott båt. Hvilke maskiner har du i den? Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Måtte bare sjekke... 1560 pund for komplett til 31 foteren - du klarer kanskje å prute litt i tillegg... http://www.flexicovers.co.uk/Sunseeker_Pricelist.asp Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 P.S: hvis du skal lage ny kalesje så lag den slik at du får overlapp mellom fremre og bakre del rundt targabøylen for å unngå vannlekkasjer her. Mye bedre med nye skinner som er limt på selve targan Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 prisen på kalesje var gjennom sunseeker norge. har skinner på targa bøylen noen som vet om det er orginalt eller? det står to aqad 41 a i den. de funker greit men kunne tenkt meg litt nyere men det koster flesk Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Jeg tror ikke det er levert skinner orginalt på de som er fra 86-90 Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Nei skinner er ikke originalt på de eldre modellene, ser også poenget med dem. På 92 modellene og senere kom det "vinger" på targabøylen, da ble metoden som jeg beskrev ovenfor med overlapp på sidestykkene mer aktuell... de funker greit men kunne tenkt meg litt nyere men det koster flesk Har mest sansynligvis 2 stk KAD 42 fra 1997 med 340 timer på turtallet til salgs for en "billig" penge dersom du er interesert. - Da blir båten leken i forhold til i dag. En kompis skiftet 41 motorer til KAD 42 på en Sunseeker Tomahawk 37 i vinter, farten økte fra 35-36 knop til 40 ( 42 som absulutt maks ) og aksen ble noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Du bør vurdere og montere skinner når du først skal kjøpe ny kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 27.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 det er montert skinner på i dag, så den er god og tett rundt targa. tenkte å få en pris lokalt før eg bestiller blir ikke aktuelt før til neste sesong uansett. hva skal du ha for motorene da RIB? Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 De står i en båt jeg holder på å kjøpe. Antyder en pris på rundt 110 K pr stk, du må nok påregne nye propeller C/B 7. Send meg en IM om du ønsker mer info. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.