Jump to content

Hiver ut porselensdassen

rattatta

Recommended Posts

Noen tips å få om hvordan jeg skal håndtere hølene som blir til overs?

Fjern kranen og monter messing-lokk på skrog-gjennomføringen.

Fåes hos rør-legger/båtutst.butikk.

Enig med Nils, å plastre igjen hullene er ikke smart såsant du ikke er innstillt på å beholde båten for fremtiden.

Min personlige mening: Fiks toalettet og bruk pengene på en septik-tank i stedet. :flag:

Min personlige mening: Fiks toalettet og bruk pengene på en septik-tank i stedet. :flag:

Enig Ingar. Jeg gjorde akkurat det: Før første sesongen så kastet jeg ut portapotti'n og inn med septik og porselen. Og vanninntaket var plastet igjen  :flag: Det ente forresten med at jeg koblet vanninntaket sammen med motorens (etter tips her fra forumet)

Gerhard

Enig i at Port Potti ikke er spesielt ok. Båt-toaletter har jeg hørt ikke holder mer enn 10 år, før pakninger etc. må skiftes. I min gamle båt måtte toalettet byttes ut, fordi repsettet med pakninger etc. ikke passer helt fordi plasten i pumper osv. har blitt misformet med årene.

Ingenting varer evig på sjøen. untatt båtgleden da.

Hilsen Ludde

Har bare portapotti... Har ikke et eget rom for å ha et "sikkelig" toalett i. Får vente å se på Båtdillas toalett prosjekt viser det seg å bli en ok løsning, blir det bra så ryker porta`n til neste vinter... Men porta`n funker mye bedre enn ingen "do-løsning i det hele tatt". Funker også bedre enn utette pakninger jammfør "porselenet" i fattern`s "gamle" Saga 24 :-)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Har bare portapotti... Har ikke et eget rom for å ha et "sikkelig" toalett i. Får vente å se på Båtdillas toalett prosjekt viser det seg å bli en ok løsning, blir det bra så ryker porta`n til neste vinter... Men porta`n funker mye bedre enn ingen "do-løsning i det hele tatt". Funker også bedre enn utette pakninger jammfør "porselenet" i fattern`s "gamle" Saga 24 :-)

Svogeren hadde Porta Potti. Han fjernet denne og monterte toialett med septik under/rundt skålen. Dette fungerer topp og tar ikke mere plass enn PP. Dette er i en Viksund 660.

Dersom han får det til burde det absolutt være muligheter i en 880...........

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...