rattatta Startet 23.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2004 Skal hive ut gammeldassen i Viksund 880 Fronieren fra -81. Vannklosett som tar skyllevann inn fra sjøen, og hiver dritten ut i sjøen igjen. Virker aldri. Gidder ikke mekke kloakken. Inn med Porta Potti nå. Noen tips å få om hvordan jeg skal håndtere hølene som blir til overs? Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Vurderte kjøp av ein Albin 78. Eg kutta det ut blant anna fordi (porselens?)- dassen var bytta ut med porta potti, og skroggjennomføringane var plasta att. Om du likevel kaster dassen på sjøen, plugg gjennomføringane slik at neste eigar slepp å laga nye hol i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Noen tips å få om hvordan jeg skal håndtere hølene som blir til overs?Fjern kranen og monter messing-lokk på skrog-gjennomføringen.Fåes hos rør-legger/båtutst.butikk. Enig med Nils, å plastre igjen hullene er ikke smart såsant du ikke er innstillt på å beholde båten for fremtiden. Min personlige mening: Fiks toalettet og bruk pengene på en septik-tank i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Fiks toalettet og bruk pengene på en septik-tank i stedet.Helt enig. Porta Potti er noe , i alle fall dersom en vant til noe bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Min personlige mening: Fiks toalettet og bruk pengene på en septik-tank i stedet. Enig Ingar. Jeg gjorde akkurat det: Før første sesongen så kastet jeg ut portapotti'n og inn med septik og porselen. Og vanninntaket var plastet igjen Det ente forresten med at jeg koblet vanninntaket sammen med motorens (etter tips her fra forumet) Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Enig i at Port Potti ikke er spesielt ok. Båt-toaletter har jeg hørt ikke holder mer enn 10 år, før pakninger etc. må skiftes. I min gamle båt måtte toalettet byttes ut, fordi repsettet med pakninger etc. ikke passer helt fordi plasten i pumper osv. har blitt misformet med årene. Ingenting varer evig på sjøen. untatt båtgleden da. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Hebbe Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Har bare portapotti... Har ikke et eget rom for å ha et "sikkelig" toalett i. Får vente å se på Båtdillas toalett prosjekt viser det seg å bli en ok løsning, blir det bra så ryker porta`n til neste vinter... Men porta`n funker mye bedre enn ingen "do-løsning i det hele tatt". Funker også bedre enn utette pakninger jammfør "porselenet" i fattern`s "gamle" Saga 24 :-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
880 Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Har bare portapotti... Har ikke et eget rom for å ha et "sikkelig" toalett i. Får vente å se på Båtdillas toalett prosjekt viser det seg å bli en ok løsning, blir det bra så ryker porta`n til neste vinter... Men porta`n funker mye bedre enn ingen "do-løsning i det hele tatt". Funker også bedre enn utette pakninger jammfør "porselenet" i fattern`s "gamle" Saga 24 :-)Svogeren hadde Porta Potti. Han fjernet denne og monterte toialett med septik under/rundt skålen. Dette fungerer topp og tar ikke mere plass enn PP. Dette er i en Viksund 660.Dersom han får det til burde det absolutt være muligheter i en 880........... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
rattatta Svart 24.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Javel. Ytringer med tung overbevisning dette. Dassen bør altså helst få stå. Kan la meg overbevise. Hvordan virker et slikt septikopplegg da? Hvordan kobles og monteres det? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 24.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2004 Javel. Ytringer med tung overbevisning dette. Dassen bør altså helst få stå. Kan la meg overbevise. Hvordan virker et slikt septikopplegg da? Hvordan kobles og monteres det? Watski-katalogen, side 129, har en ganske grei innføring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.