horg Startet 3.Juni.2008 Del på Facebook Startet 3.Juni.2008 Hva kan jeg bruke mellom varmeveksleren og "adapterplaten" til oljefiltret?, i manualen min står det at en skal bruke Loctite Master Gasket eller Loctite 541. (dvs. ingen pakning) Har vært innom min lokale Loctite forhandler, de mener disse er gått ut av produksjon og hadde ikke noen erstatning å tilby meg. Hva kan jeg bruke? Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 På engelske gjennstridige motorsykkelmotorer med dårlig passform ble alt løst med RR eget pakningsmiddel "Hyllomar". Dette er et stoff som har den egenskap at det ikke er på silikonbasis, sikkert nesten umulig å skaffe. Men de fleste fabrikantene av paknings-stoffer bla.a Loctite har noe lignende i sitt sortiment. Sjekk hos en litt "seriøs" forhandler av bildeler de har, har akkurat brukt slikt stoff husker bare ikke navn. Var det eneste som fikk tett kjølingen til en VP 2002, på tross av originale pakninger. Altså paknings-stoff uten silicon. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Har ikke opplevd lekkasjer med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 hva med og prøve permateks ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juni.2008 Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Hylomar er da fortsatt å få tak i , har en tube som jeg kjøpte på den lokale sjappa. http://www.hylomar.co.uk/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
JonnyBoy Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 (redigert) Hei Horg. Nå har jeg kikket litt i Loctite katalogen, og lurer på om ikke Loctite 574 kan gjøre jobben. Selges i små forpakninger bl.a på Maritim Noen stikkord: -Anbefales til bruk på stive materialer, f.eks støpejern og pumpehus -Fyller gap opp til 0,25mm -Temeraturresistent: 150 gr. C -Øyeblikkelig tetting: utmerket -Oljeresistent: utmerket -Vann/glykolresistent: utmerket Redigert 4.Juni.2008 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Mariell Svart 4.Juni.2008 Del på Facebook Svart 4.Juni.2008 Har ikke opplevd lekkasjer med denne. Den brukte jeg naar det var en skrue som knakk paa varmevekseleren min. Saa jeg ikke fik teitet lokket i front skikkelig til. Var tenkt som en midlertidig losning. Men det ble tett og antagligvis en permanent losning. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.