Bitteliten Startet 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2008 SMHI har fine værmeldinger synes jeg. De har bla dette kartet som viser værsituasjonen Noen som vet om tilsvarende finnes fra vårt meteorologiske institutt? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2008 Håper at du får glede av å laste ned og tolke GRIB meldingene. Det er mange diskusjoner om dette på BP. Sitér dette innlegget Link to post
roedskjegg Svart 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2008 (redigert) Det er flere sider for vaer situasjonen, for nordsjoeen, utenom kysten, ville jeg velge www.metoffice.co.uk (marine), vestlandet, stord og soer over. Eller utenfor soerandet ville jeg sjekket opp meterologisk institutt mot den svnske og spesielt den danske vaermeldings tjenesten. De gamle norsjoe traverene har har et uttryk som heter "den norske brisen". Det er naar Metroligsike melder bris og de andre kanskje stiv kulling. Du har ogsaa en engelsk side som heter windfinder, den brukes av lokale folk i middlehavet og av sjoefolk i Nordsjoen, der far du vind retningen meget noeyaktig. God seilas Redigert 3.Juni.2008 av roedskjegg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 4.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2008 Været ble bra det 20 gr. kl 23,10 og solen går ned for å hvile ett par timer bak Fosenfjellene. Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 (redigert) Det er flere sider for vaer situasjonen, for nordsjoeen, utenom kysten, ville jeg velge www.metoffice.co.uk (marine), vestlandet, stord og soer over. Takk! Har du noen tilsvarende tips for Barentshavet/Nordishavet? Hilsen mulig kommende Svalbardturist Redigert 5.Juni.2008 av daghb (see edit history) Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.