Jump to content

Motorproblemer Mercury 175 EFI

Flipper 630HT

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg!?

Har en Mercury 175 Hk EFI V6 som fusker.

Jeg Har hatt en Flipper 630HT i 3 år som har fungert kjempebra hele tiden jeg har hatt den, men i fjor tok jeg ikke service på motor og båt før jeg satte den i vinteroppleg ved huset.

I vår har jeg skiftet plugger, grovfilter og bensinfilter i motoren, samt girolje og smurt i smørepunktene før jeg satte den ut.

Den har forresten stått i hele vinter med 1/4 tank med bensin.

Da jeg satte den ut fusket motoren og jeg trodde det var litt luft i systemet, men ved en liten prøvetur, så døde motoren hen og jeg fikk problemer med å starte den igjen. Etter endel forsøk der motoren startet og døde, gikk den fint og jeg tøffet inn til havn.

I går tok jeg med fruen og skulle ta en tur i finværet, men det samme skjedde igjen. Motoren startet og vi komm akkurat ut av havna før den stoppet igjen. Etter en halv time med start og stopp etter få sekunder, så fikk jeg lurt oss i havn igjen.:-)

Bensinfilteret i motoren hadde jeg ikke skiftet før etter denne turen, så jeg tok en tur i dag ned og prøvde igjen, men det samme skjedde igjen. Den gikk derimot fint på tomgang en stund så jeg trodde alt var greit igjen, men etter et par runder med god fart, så døde motoren igjen og jeg måtte slepes inn.

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Servicemannen som kan gjøre noe er selvfølgelig opptatt frem til sommeren og har ikke tid til å gjøre noe..

Redigert av Flipper 630HT (see edit history)

Det største problemet er at Mercury ikke har noe brukande serviseapperat som steder , men er avhengig av ledig kapasitet på verksteder som prioritere sine hovedmerker.

Jeg har en 240 efi som har tatt kvelden på en lignende måte og det er håpløst å finne feilen på disse motorene uten diagnoseustyret . Det er trolig en sensor som legger ut motoren pga feil på motoren eller sensoren.

den kan legge ut dysene og alikevell beholde gnisten på pluggene, den kan og legge ut 3 av sylindrene.

Foruten å kontrolere att dødmansknappen er helt utkoblet så er det å kontrolere at høytrykksbensinpumpa virker som den skal , elles lite å gjøre uten hjelp av diagnoseystyret til disse motorene når de begynner slik.

Tror det beste rådet er å bytte til en Evinrude motor som har bedre serviceapperat.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...