JRK Startet 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2008 Hei, Kan Thatsu 8 Hk bygges om til 9,8. Merker man forskjellen? Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Jeg har en Tohatsu 8hk. Den informasjonen jeg har fått, er at forgasser må skiftes. I motsetning til andre modeller f.eks. 9.9hk hvor det er bare å fjerne en blombering. Forgasseren er vistnok veldig dyr, så det lønner seg ikke på Tohatsu 8Hk Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Hei, Hørte det samme, men ble litt i tvil, når det er så enkelt på noen av de andre. Men pytt, 1,8 Hk ekstra er vel neppe stor forskjellen. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Om man bruker søkefunksjonen på dette forumet vil jeg bli overrasket om man ikke finner minst en av de tidligere trådene som har diskutert nettopp opptrimming av Tohatsu 6 eller 8 til 9,8. Om jeg i farten ikke husker feil må man BÅDE bytte forgasseren og reedventilplata for å gjøre om en 8 Hk Tohatsu 2T til en 9,8 Hk. Dette koster mye mer enn det smaker (mer enn prisdifferansen var mellom disse motorene nye faktisk). ...og man vinner svært lite på akselerasjonskraften opp mot plan fra lave turtall. Man vinner hovedsaklig bare litt mer fart på høye turtall og da typisk på lettdrevne/lettplanende båter. Men på små lettdrevne racingbåter er Tohatsu 9,8 glimrende. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.