Jump to content

Skal kjøpe tresnekke, hva bør jeg se på?

nord119

Recommended Posts

Jeg ville ha sjekket hvordan klinkene er (spikrene som holder bordene isammen). Se om det er mye eller lite gods igjenn og om det er kobber eller galvanisert. Tar du noen bilder av de kan vi her inne hjelp deg.

En annen viktig ting og se etter er selvsagt RÅTE :lol: Ta med et skrujern som du stikker på plasser rundt omkring. Spesielt spantetoppene, det er en plass hvor det pleier og være råte..

Motoren er en skikkelig godklump som du må slå for slegge før den stopper :wink: Men sjekk at den starter greit og ikke røyker alt for mye..

Husk og ta bilder som du kan legge ut her så er det mange gode tips og få! :wink:

Lykke til med kjøp!

Redigert av Sleipner93 (see edit history)

Hei.

Kan komme med noen tips,denne er klinket,se godt over sømmene,om de er tært eller rustet.Se under dekk på spantene,ta med en lommekniv og stikk i spantene for å se etter råte,fordi om spantene ser fine ut,må du stikke i de alikevel.Ser at det er wirestyring,sjekk at styringen fungerer skikkelig,anbefaler å skifte til hydr.styring,men det koster noen lapper.Sabb motorene er jo topp,syntes jeg,andre kan komme med innspill på hva du bør se etter,feks Sabb sjefen Walter.Når du prøvekjører legg merke til om det er kast i akslingen,at alle gjennomføringer er tette,sjøvannsinntak,hylsen.Kommer nok flere innspill fra andre,lykke til.

Tror det ligger maual i dokumentarkivet på denne. Sabb 2H. Ser den er sjøvannskjølt, det er vel ikke ideelt på en såpass gammel motor da den kan være relativt rusten i kjølekanalene. Har hatt samme motor selv, og hatt litt problemer rundt kjølingen. Men til den prisen ser det nå uansett ganske greit ut da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...