PlussMann Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 En del bra tips her Sitér dette innlegget Link to post
sundancer31 Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Holder på med å sette inn en Mercruiser Cummins motor på 4,2 L - 320 Hk. Er det noen som har kjenskap til denne her og event. svakheter. Kjøpte ny motorpakke med digital trottle and shift. Har hørt om tidsforsinkelse i DTS systemet, stemmer det? Er ellers lite imponert over veiledninger som følger med motoren. Tydelig at de ikke ønsker at folk skal bytte motor selv. Takker for svar. Ha en fiiiin sesong. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 (redigert) Til KaFarsken, det som er feil er at en del motorer er de er kjørt alt for hardt, EKS: Volvo oppererer med 200 omdr under fullt. Ettter min mening er det alt for mye. Ta eks en 40 motor, som er 85 hk opprinnelig, i dag er det tatt ut 230 hk 3800 omdr. av samme blokka, det er galematias. Derfor er det veldig mange motorer som må overhales etter få timer eks under 1000 timer gått. I industrimotorer, eks en gravermaskin, der er det mange som har samme motor, men de rusler rundt med 1800 omdr. på max, kanskje tatt ut 100 hk. Jeg vet at motorer som skal gå i mange år, ikke kan kjøres for hardt, se på yrkesbåter, stømagregater i en snurper går med 1500 omdr dag og natt i 10-15 år uten overhaling Derfor er jeg stor fann av Ford eller Perkins, de har 2600 omdr på fullt, jeg vet at de har 2000-2200 på marsfart, Undertegnende har en Ford på 155 hk, med fast aksel, marser på 2000-2100, aldri over, bare en skjelden gang i noen sekunder. Den er 23 år, gått 1900 timer, det er ikke rørt en skru, bare vanlig service. Hilsen Jon Redigert 21.April.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sildåpote Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg har en Indmar Ford 351(5.7l V8), ferskvannskjølt (samme motoren som går/gikk i utallige amerikanske biler), den har 1600 timer med vannski/wakeboard kjøring bak seg, går som en klokke. Motoren kjøres sjelden over 3500 rpm, har ikke blitt overhalt, kun skiftet forgasser, starter og risere. Er vel ikke mange nordiske båter som går med denne motoren, men jeg synes det er en veldig sterk og driftsikker motor, måtte bare si det;-) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 (redigert) Mine erfaringer: VP MD5: Gikk som en klokke, men var svært tungstartet VP 41: Måtte overhales, men timeantall usikkert, det er noe eget med rekke sekser:) Yamaha 370ME: Nydelig motor, aldri problem, lettstartet, utrolig stillegående, nydelig motor... Yanmar 222 hk: 4LHA, sprukket dieselrør, mye sot ved enkelte turtall, ustabile oljetrykksmåler, hard gange, ikke så happy med den motoren Yanmar YM30: Støpefeil i bunnpanne, ellers en kjempefin motor, litt hardere gange enn D1 motoren til VP... Min første "røykfrie" motor og det er fint, har aldri vært så glad i eksoslukta som kommer av blårøyken fra en dieselmotor... Ingen av motoren hadde særlig lang gangtid, men de to første hadde fått noen år på nakken Redigert 21.April.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Baatlaus Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg har en Indmar Ford 351(5.7l V8), ferskvannskjølt (samme motoren som går/gikk i utallige amerikanske biler), den har 1600 timer med vannski/wakeboard kjøring bak seg, går som en klokke. Motoren kjøres sjelden over 3500 rpm, har ikke blitt overhalt, kun skiftet forgasser, starter og risere. Er vel ikke mange nordiske båter som går med denne motoren, men jeg synes det er en veldig sterk og driftsikker motor, måtte bare si det;-) Hei Hadde også en slik Ford 351... Kjempefornøyd med motoren! Gikk som ei klokke å sprek som f... Brukte bittelitt olje, men det var ikke mengder. Kanskje 3-4 liter på en sesong. Satt en en vannski/wakeboard båt, correct craft! Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Holder på med å sette inn en Mercruiser Cummins motor på 4,2 L - 320 Hk. Er det noen som har kjenskap til denne her og event. svakheter. Kjøpte ny motorpakke med digital trottle and shift. Har hørt om tidsforsinkelse i DTS systemet, stemmer det? Er ellers lite imponert over veiledninger som følger med motoren. Tydelig at de ikke ønsker at folk skal bytte motor selv. Takker for svar. Ha en fiiiin sesong. har nettopp innstallert 350 hk utgaven selv .. og jeg har NUll erfaring med motorer og det som hørte med .. Noe spesiellt du lurer på ang monteringen? Kan ellers nevne at jeg tidligere hadde 41 motor , og den var det aldri problemer med .. olje ,filter , en skvett maling osv så var det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Har god erfaring med VP41 motor, Hadde en feil med for tynn lufteslange fra toppdeksel og til luftfilter mens motoren var ny. Slangen gikk tett etter en time på tomgang og olje vart presset ut gjennom peilepinnen. Etter at jeg byttet luftslange kjørte jeg motoren 850 timer uten feilslag. Byttet olje og filter hver høst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.