Jump to content

Utdragerverktøy for kabelsko, hvor?

MAN

Recommended Posts

det er jo noen som gjerne vil ha orden i det elektriske og noen har det så det ser ut som du har tømt en full søplesekk med ledninger ned i motorrommet.Hvis du ikke skjønner hva han prater om kan du vel la være dem dumme komentarene dine,vi andre har skjønt hva han mener.

Joda. Orden vil jeg ha og, og beklager at jeg ordla meg litt kort. :flag: ikke vær så sinna på meg da :seeya:

Da jeg har jobbet med elektrisk i mange år så lurer jeg på hva slags kabelskoutdrager det er som koster 5900+moms. Har aldri vært borti noe slikt, og fant den ikke på hjemmesiden det var linket til.

Men hvis det ikke er noen som svarer meg så er det greit det. Liker forøvrig og lage kabelpakker med strømpe på utsiden, og lodde ledningene slik at jeg slipper irproblemer om noen år. Skal ikke påstå et det er fasitten for elektrisk, men det er sånn jeg liker å ha det, og finner ganske greit ut av det når alle ledninger er fargekodet.

Livet er for kort for sightsing.

Hei håpløs.

Det verktøyet han har kjøpt er en koffert full av utdrivere son dekker de fleste koblinger/kabelskotyper.

Om du har en flerpolt koblingsboks stikker du bare utdriveren inn bak kabelskoen slik at den løsner fra huset uten å skade kabelskoen eller koblingsboksen. Dette gjelder uisolerte kabelsko som har en mothake som fester seg i huset.

Lars O.

Liker forøvrig og lage kabelpakker med strømpe på utsiden, og lodde ledningene slik at jeg slipper irproblemer om noen år.

Lodding bør helst unngås i båt! Kabelen blir stiv, tinnet blir sprøtt med tiden og vibrasjoner kan få kabelen til å knekke. Derfor anbefaler de fleste kun krymping til båtbruk!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Lodding bør helst unngås i båt! Kabelen blir stiv, tinnet blir sprøtt med tiden og vibrasjoner kan få kabelen til å knekke. Derfor anbefaler de fleste kun krymping til båtbruk!

Er delvis enig med deg i det, men for meg har aldri noen loddinger knekt men kan bare svare for meg og mitt bruk. Lodder ved 390 grader og med godt tinn, gode kabler, høyeffekt loddebolt og krympestrømpe med lim over så slipper jeg alt som heter ir som pleier og danne seg på kabelsko og inne i ledninger (Sort inni ledningene). Fester forøvrig kabelpakke godt så det blir minimalt med risting og bevegelse.

Motorfarikanter lodder jo sine kabelstokker for elektrisk til motorene også, så regner med at det er bra nok. Vi gjør det forøvrig slik på jobben og på kabler som skal ned på 3000meter bare med en plastslange som er oljefylt på utsiden for å beskytte mot saltinntrenging.

Men nok Oftopic.

Takk for oppklaring med tanke på utdragerne. Bruker selv bare en liten skrutrekker når flatstiftene må ut, ellers så klipper jeg kabelen og setter på en ny plugg hvis hurtigkobling er nødvendig.

Livet er for kort for sightsing.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...