Fanta Startet 5.Juni.2008 Del på Facebook Startet 5.Juni.2008 I dag morges kom den hyggelige meldingen fra dem som eier/administrerer båthavna hvor vi ligger. Det har vært folk på ferde i endel av båtene. Da var det bare å slippe alt mann har i hendene, la jobb være jobb, og komme seg ned for å se. Selvfølgelig hadde de vært ombord hos oss. Først så det greit ut, de hadde ikke brukket seg inn til kabinen hvor tv osv står. Ser så at det kun er et stort hull der min 3 uker gamle cd/radio med DAB hadde vært, og at den avlåste luken hvor fronten var oppbevart var åpen. Ja, ja var tanken, det er noe dritt, men for så vidt ikke all verden å skaffe nytt. Senere i ettermiddag slo det meg plutselig at jeg hadde glemt å sjekke om mitt omtrent like gamle Honda aggregat som står under dørkluka i cokpit var der fortsatt. Satte meg i bilen og for ned for å sjekke. Selvfølgelig også borte. Nå føler jeg det begynner å noe ordentlig dritt. Så nå er det politianmeldt og så får vi se hva forsikringen sier. Så langt kan denne sesongen oppsummeres slik: Grunnet en kran som ble åpnet på sjøvvannsinntaket som ikke skulle vært åpen (kjøpte båten i fjor - viste seg at slangen fra denne lå åpen nede i kjølen) fikk vi godt med vann, hvoretter motor til baugpropell, starter og trykkbannspumpe tok kvelden sukksessivt i løpet av ca en uke.Turboen gått ad dundas (for øvrig hentet fra overhaling i dag og kommer forhåpentlig på plass i morgen). Og nå tyeri. En kamerat sa noe slik som at "det å ha båt er ikke nødvendigvis den raskeste måten å bli fattig på, men det er den sikreste". Skjønner hva han mener. Men så er det nå slik med oss båtmennesker, gi oss en god sommerdag i båten, så er alt glemt, og det finnes ikke noe bedre enn å ha båt. GOD HELG, og lenk fast alt dere eier når dere ikke sitter oppå det. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Trist å høre, Fanta. Leit at det er noen som ikke ser forskjell på ditt og mitt. Regner med at du nedlegger såpass mange timer i båten og når du så får dette blir man ekstra forbannet. Håper du får dekket opp dette på forsikringen. Kos deg i sommerværet med en tur på fjorden til helgen. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Det er forjævlig men du får sette din lit til at lynet sjelden slår ned to ganger på samme sted. (Jeg har også hatt skitjævler ombord for en del år siden men det ble med de to gangene). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Rui lui Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 du har min sympati!!!!er havna video overvåket? Sitér dette innlegget ] Link to post
Fanta Svart 6.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Det ble besluttet i går at det skal monteres lys med bevegelsessensor samt kameraovervåkning, i tillegg til at vaktselsakapet skal endre vaktrutiner (de er innom et par ganger i løpet av natten), så vi får håpe at det kan hjelpe. For øvrig, takk for sympati. Solen skinner, og det er tross alt verre ting i verden (utrolig hva en natts søvn gjør med livsholdninger). Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Hvorfor ikke Securemark'e båten & motoren & propellen & alt av løsøre med sånne micromerker? Pleier å gjøre disse uomsettelige og derved mindre attraktive å stjele? Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 6.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Jeg har det på påhengeren til jolla (ikke stjålet), og det kan godt hende det hadde vært klokt å ha det på aggregat osv som er løst. På den annen side er det vel mye som tilsier at dette ikke skal omsettes i Norge, og allerede er på en lastebil til et annet land i Europa hvor de ikke bryr seg så mye om slike merker. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Jeg hadde også uvedkommende ombord i båten etter Pinse (i Asker) . Låsen var borte, utrolig nok uten skader på luka mi (ja, jeg er sikker på at jeg låste sist jeg var der). Fra meg ble det stjålet fiskeutstyr. Saken ble selvfølgelig anmeldt, selv om jeg ikke regnet med at det ville føre til at jeg fikk i gjen utstyret mitt . Det utrolige er at jeg har fått tilbake mesteparten av det som ble stjålet! Politiet anholdt noen mennesker som tydeligvis har vært på et raid og plukket med seg saker og ting både her og der. I blant disse tingene fant politiet noen av mine saker. Så jeg er nå glad for at jeg tok meg bryet å anmelde forholdet. Så det nytter . All honnør til politiet! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Per T Kålin Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 (redigert) En utrolig billig måte å holde uvedkommende unna på er lyskaster med PIR-detektor. Det er ikke mange som fortsetter raidet sitt etter å ha blitt satt under BELYSNING. Disse fåes billig på Biltema eller Claes Ohlson. Det er ikke nødvendig med alarmanlegg til 8000,00 NKr alltid for at en skal kunne ta de "enkleste" pøblene, og de er det sansynlig flest av. En annen sak er at jeg i vår båthavn stadig observerer en underlig form for fiske av personer som TYDELIG ikke vet hvordan en fisker og med tydelig utenlandsk opprinnelse. Er det flere som har registrert lignende adferd? Per Redigert 6.Juni.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pilt Pompel Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Rottefelle plassert strategiske steder? Det er en snill løsning... Revesaks? litt styggere... Selvskudd med for eksempel armbrøst? Veldig stygg, men effektiv! Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Skal en bruke pompelpilt metoden så bør en ha god hukommelse. Per Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.