Jump to content

Borg Warner girkasse, null oljetrykk

Sjarkens venn

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Da jeg sjøsatte sjarken idag ville ikke giret koble til; verken framover eller bakover. :nonod:

Vi har peilet på oljenivået og det er olje på girkassa. Men trykkmåleren viste ikke noe tegn til oljetrykk på girkassa, så vi tror det kan være feilen. :smash:

Giroljen er lys og fin, og virker helt ny. Så derfor lurer jeg på hvordan man kan fikse dette problemet/få tilbake oljetrykket. :diving: Er det noen her som har litt peiling på dette?

Mvh Sjarkens Venn :flag:

Noen (alle?) BW kasser har oljefilter eller sil. Kan være lurt å sjekke denne. Mener BW Velvet Drive 5000 har en stor mutter/lokk på toppen litt til høyre der silen sitter.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Heisann

Du skriver at oljen er lys og fin. Hvilken typer olje er det du har på gearet??

På mitt borgwarner gear skal det være automatgear olje av typen Dextron III og det er en svært tynnflytende olje.

Og som regel er den rødfarget. Har en liten mistanke om at der kanskje har blitt fylt på feil type olje..

Muligens kan vel clutch-platene/lamellene være utslitt. Men er vel lite trolig hvis gearet virket forrige vår.

Har du sjekket at hendelen på gearet virkelig går frem og tilbake? Når du prøver å sette den i gear?

Hei

Joda oljen er nok den du sier skal være i girkassa. Det er nok ikke fyllt på feil olje. Hendelen på giret går både frem og bak, men giret kobler ikke til. Men som sagt så viser trykksmåleren at det ikke er oljetrykk i girkassa. Hvordan kan man få trykket tilbake?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...