Sjarkens venn Startet 6.Juni.2008 Del på Facebook Startet 6.Juni.2008 Hei alle sammen. Da jeg sjøsatte sjarken idag ville ikke giret koble til; verken framover eller bakover. Vi har peilet på oljenivået og det er olje på girkassa. Men trykkmåleren viste ikke noe tegn til oljetrykk på girkassa, så vi tror det kan være feilen. Giroljen er lys og fin, og virker helt ny. Så derfor lurer jeg på hvordan man kan fikse dette problemet/få tilbake oljetrykket. Er det noen her som har litt peiling på dette? Mvh Sjarkens Venn Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Noen (alle?) BW kasser har oljefilter eller sil. Kan være lurt å sjekke denne. Mener BW Velvet Drive 5000 har en stor mutter/lokk på toppen litt til høyre der silen sitter. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
2715e Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Heisann Du skriver at oljen er lys og fin. Hvilken typer olje er det du har på gearet?? På mitt borgwarner gear skal det være automatgear olje av typen Dextron III og det er en svært tynnflytende olje. Og som regel er den rødfarget. Har en liten mistanke om at der kanskje har blitt fylt på feil type olje.. Muligens kan vel clutch-platene/lamellene være utslitt. Men er vel lite trolig hvis gearet virket forrige vår. Har du sjekket at hendelen på gearet virkelig går frem og tilbake? Når du prøver å sette den i gear? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Hei Joda oljen er nok den du sier skal være i girkassa. Det er nok ikke fyllt på feil olje. Hendelen på giret går både frem og bak, men giret kobler ikke til. Men som sagt så viser trykksmåleren at det ikke er oljetrykk i girkassa. Hvordan kan man få trykket tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 Start med dt enkle først, gjør reint filteret. Hos meg sitter det helt nede på gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 7.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2008 Da skal jeg prøve det. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 7.Juni.2008 Del på Facebook Svart 7.Juni.2008 Om du ikke klarer å løse problemet så ring til Jemar Norpower (Malo ) i Kristiansund og snakk med motormekanikeren der tlf 715 66430.Ovenfor meg har de ytet kjempeservice og jeg har ikke ringt så få ganger..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Igår klarte vi å fikse gearet! Årsaken til manglende oljetrykk var at en oljetank var tom for olje. Men det bir ingen testtur med sjarken før wiren til koblinga er byttet. Den har sagt takk og farvel. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Er det oljetank på gearet da? Jeg har ikke sett noe slikt på mitt gear. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Er det oljetank på gearet da? Jeg har ikke sett noe slikt på mitt gear. Om du har et hydraulisk gear, så må der vere oljetrykk for å få omstyring og innkobling av propellen Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Er klar over det at gearet skal ha olje og at det er oljetrykket som gjør at gearet kobles inn. Men har ikke sett at det finnes noen tank til oljen. Oljen fylles på gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 På mitt gear er det en hydraulikkoljetank bak på motoren, over selve gearet. Vet ikke om du har akkurat samme gear som meg. Jeg har Borg Warner F4 254 GR. Nå som oljetanken er fylt opp kan jeg koble til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.