Jump to content

Nivåbryter til lensepumpe

Sjarkens venn

Recommended Posts

Hei

Jeg skal montere en ny lensepumpe i sjarken og lurer på hvordan denne nivåbryteren skal festes.

Hvordan skal jeg feste den for at den skal fungere optimalt? Noen som kan hjelpe?

Her er bryteren:

dsc00116.jpg

Lagt til: Har faktisk enda et spørsmål som lyder slik: kan lensepumpa mi; en TMC 2000 lense tynn olje blandet med vann, eller vil den ta kveld?

:flag:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Lagt til: Har faktisk enda et spørsmål som lyder slik: kan lensepumpa mi; en TMC 2000 lense tynn olje blandet med vann, eller vil den ta kveld?

:flag:

Pumpa tåler nok det, men det hadde vært lurt å lagt ned en oljeabsorberende pølse i kjølen så du ikke lenser oljeholdig vann over bord....tror ikke det er lov en gang, men det er vel ikke mange som bryr seg om det.

Sjekke om denne flottøren har brytermekanisme bestående av en kule som ruller mot kontaktene når vannet stiger. Noe herk i en båt som blir utsatt for sjøgang. Bryteren slår inn i hytt å pine.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Takk for svar

Jeg skal ikke lense oljen overbord nei. :wink: Den lenser jeg i en oljekanne eller to.

Til Jawik: ja det er en slik brytermekanisme som du beskriver. Burde jeg bytte denne, eller bør jeg bare beholde den.

Kan man lage en innretning som gjør den litt mindre følsom?.

Jeg vil nok ha droppet denne bryteren. I vår båt hadde vi disse og det var et helvete i sjøgang. Vi byttet disse (2 stk) ut og roen senket seg igjen. Skjønner ikke hvorfor disse produseres til båt. Kulen er i fri bevegelse og kobler seg inn ganske fort. Om pumpen har gått av dette er noe annet. Om en kan gjøre disse mindre følsom vet jeg ikke. Muligens la båten ligge i ro :smiley:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...