Jump to content

bil motor i båt

roy kristian

Recommended Posts

Vil sterkt annbefaler fords FSD 425 motor Den er produsert i 3 millioner eksemplarer har stål blokk og topp. Direkte innsprøyting og et forbruk på ca 225g/kwh med machet turbo. (Se mermaid marine turbo merlin). Du får den nesten gratis hos en høgger og du kan kjøpe alle mariniserings deler. Bowmann har kombikjøler som er ferskvannskjøler exksos manifoild og ex tank i en del. Overgang til drev krever litt metall sløyd. Det finnes ferdige klokke hus. Lancing marine tilpasser til hva som helst. Reservedeler får du hos ford. Vanvittigt enkelt! Jeg har brukt denne løsningen mot volvo og mercruiser drev i 8 år. Synd at motoren er gått ut av produksjon.

Har selv en bilmotor i min Saga 27. Dette er en Ford Enduro på 1,8 l og skal yte 60 hk. (samme motor som satt i Ford Mondeo o.s.v.). Denne mororen ble impotert fra England i 1996 marinisert og satt inn i båten min. Det er benyttet Bowmann marinisering, og jeg mener selv at dette er velykket. Motoren gjør sitt beste for å glede meg hele tiden...

Ford_motor.jpg

HEr er et bilde av "herligheten."

Båten har sin faste plass i hagen.......

hvordan sette i en bil motor i en båt. hva må jeg gjøre? :lol: : :rolleyes:

Det er ikke noe å le av det, det er mer vanlig enn du nok tror :wink::lol:

Svært mange av motorene du finner i båter har sitt utgangspunkt i en bil, lastebil eller industrimotor.

For å ta disse i bruk i båt trenger du tilpassning til marine gear eller drev, sjøvannspumpe til kjøling, vannkjølt manifold, varmeveksler evt oljekjøler, motorlabber +++.

Jeg mariniserte for noen år siden en Nissan Patrol 3,3TD, men jeg hadde alt en marine motor som var baserte på en tilsvarende industrimotor og hadde såledels det meste jeg trengte av mariniserings deler.

baaten_sep_06_034.jpg

Du kan også lese litt her: http://www.kdtrading.no/tradingshop/articl...65d288a6041a049

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...