nord119 Startet 8.Juni.2008 Del på Facebook Startet 8.Juni.2008 Da har jeg kjøpt meg en 23 fots tresnekke med overbygg, som ikke akuratt er den fineste og se på. Derfor skal jeg pusse den skikkelig opp og lage den fin. (Har jeg planer om ) Ting jeg foreløpig har tenkt og gjøre: - Bytte hele el-anlegget og bygge opp nytt - Sette inn stereoanlegg - Flytte instrument/el start fram til styre posisjonen - Sette opp en stol til styreposisjonen - Pusse og lakke for- og akterdekk - Male motorkasse/dørk/overbygg - Lakke motor blå, sette neonlys i Sikkert mye i tillegg til det, men jeg kommer ikke på mer i farten. Har du tips eller andre ting du vil si er du velkommen Bilder: (Forøvrig selger som har tatt bildene) Sitér dette innlegget Link to post
nord119 Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 (redigert) Jeg har så vidt begynt og pusse litt på for- og akterdekket, satser på og få gjort mye denne uka visst et blir fint vær. Men, jeg har da et spørsmål: Noen som vet om et koblings-skjema som passer til en sånn snekke? (Med dynamo osv.) Har tenkt til og ha et brytepanel med 8 kurser: - Lanterner - Stereoanlegg - Neonlys i motor - Lys i lugar - Ekkolodd - Lys ute - Pumpe - Ekstra Det jeg altså er på jakt etter er et koblingsskjema for noe lignende Redigert 9.Juni.2008 av Nordfonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nord119 Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) Viss du søkjer litt her kan det hende du finn noko. Meiner det skal vere fleire koplingsskjema-tråder her på plassen Flott båt forøvrig . Ikkje av dei verste utgangspunkta eg har sett dette der Redigert 10.Juni.2008 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
nord119 Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Lurer litt på dette panelet her: http://maritim.no/product.aspx?id=175&groupkey=006002043 Har det brytere for både + og - eller er det bare for en av de? Sitter og tegner koblingsskjema nå Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Tipper det er einpolte brytarar, altså dei bryt berre ein pol anten + eller -. Er vel det som er mest vanlig, og vil tru det hadde stått viss det var noko anna. Viss du vil vere heilt sikker kan du alltids sende dei ein e-post. Sidan det er automatsikringar i same brytarpanelet vil det nok vere mest naturleg å kople brytarane på +sida, sidan sikringane normalt sett også skal på + og du må derfor uansett legge opp +kablar til panelet. Dette viss det er einpolte brytarar altså, viss dei er topolte (og du vil bryte begge polane) må du sjølvsagt trekke -kablar til brytarpanelet også. Så det vert mykje fleire leidningar viss du skal ha topolt bryterpanel, men det har du kanskje tenkt på allereie?. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
nord119 Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 (redigert) Ja tenker på og legge en "hovedkabel" fra + polen frem til en koplingsskinne, og videre der fra inn i panelet. Så videre til utstyret som skal ha bryter på seg, og videre der fra til en koplingsskinne som igjen har en "hovedkabel" tilbake til batteriets - pol. Legger opp et koplingsskjema når jeg har tegnet det ferdig, så kan dere se om det ser greit ut. Foressten, er 1,5 mm kabel bra nok til denne båten? Redigert 11.Juni.2008 av Nordfonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nord119 Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Her har jeg da laget et enkelt koplingsskjema, noen som tror det kan virke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.