Jump to content

Promille på sjøen


Skipperen

Recommended Posts

Vi blir faktisk lovbrytere uten selv å ville det, fordi vi innerst inne vet at det kun er en mikroskopisk sjanse for å bli tatt.

Denne kunne ikke stå uimotsagt. Det er ingen som blir lovbrytere mot sin vilje. Det måtte eventuelt skyldes at man var ukjent med loven, men kjenner man loven, men bryter den. Ja da er man en lovbryter etter eget valg. :nono:

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Advokaten unnskylder det hele med at grensen bare var overskredet med bare 0,18. Saken var at vedkommende hadde nærmere 1,0 i promille enn 0,8 .
Christian Thommessen vedtar promillebot

Ifølge en pressemelding vedtar Thommessen boten blant annet fordi han er bosatt i New York, skriver VG Nett. Kostnader og tidsforbruk ville blitt uforholdsmessig høye, sakens omfang tatt i betraktning, heter det i pressemeldingen.

Link to post
Share on other sites

Sitter og blar i et dansk båtblad, der leser jeg følgende (oversatt til norsk!!): I Tyskland er promillegrensen på sjøen 0.0. Dette gjelder både for skipper og mannskap. Ja, ja tenker jeg og leser videre: Dette gjelder også når båten ligger til ankers. Altså både for skipper og mannskap. Årsaken er at båten skal kunne flyttes i tilfelle dårlig vær eller av andre årsaker. Noe å tenke på når vi klager på vår grense, eller?

Redigert av Seabiscuit (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter å ha sett hvordan en del Tyskere oppfører seg langs kysten vår, er min kommentar at en god del tyskerne ikke trenger promille for å oppføre seg idiotisk :lol:

Ellers er jeg av den oppfatning av at båtkjøring og promille ikke hører sammmen.

Ankerdram blir en helt annen :cheers:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...