Leifer`n Startet 9.Juni.2008 Del på Facebook Startet 9.Juni.2008 Ja det må jeg si, nå har jeg hatt 14 fantastiske dager på sjøn, håper sommeren blir sånn,, noen som ser hvor jeg er på dette bilde da? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Jeg tipper du er helt nede til venstre, 4-5 meter bakover bak Ixux kameraet ditt Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Du er på babord side av "Solrik", som har blitt super igjen med ny rigg! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Regina III Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Du er i Jordsbukta, også kjent som "Paradisbukta" (En av mange med det navnet!) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Jeg har også vært på vannet disse 14 dagene, med små turer hjemom. Fantastisk har det vært, og jeg var sist helg i Langesund hvor det var "Shantyfestival". Supert vær, mye god musikk med tilhørende god mat og drikke. "Small ships race" var det også på lørdag, en liten oppvisningsregatta for alt fra min størrelse til "Solrik af Grimstad". Flott skue på fjorden med mange store seil i vinden (den lille som var). Eneste skår i gleden disse 14 dagene var en kveld i "Andedammen" hvor jeg ble tatt godt imot av 3 eldre par på brygga. Invitert bort til dem, og pratet om løst og fast over noen øl. Men etter at bålet ble tent, og spritflaskene kom på bordet, så ble praten styggere og heftigere. Alt fra barnehagearbeidere til invandrere ble omtalt av disse 6 på en måte som ikke engang kan gjengis hverken her eller andre steder. Det var så ille at jeg nærmere midnatt rett og slett måtte flytte havn...orket ikke tanken på mer av det slaget, og spesielt ikke morgenen etter. Slike mennesker burde ikke drikke noe sterkere enn Claustaler! "Gamle sjømenn" kalte gutta seg, men de var ikke "båtfolk" i alle fall. Om noen av dere som jeg omtaler her kjenner seg igjen, så SKAM DERE!! Ellers har det vært flott, og det var hyggelig å treffe på Dacapo-9000-HT i Brevik, ikke minst hyggelig å hilse på hans klart bedre halvdel! Nå er det en snau uke hjemme, men snart er det båtliv som gjelder igjen...været skal jo holde seg slik noenlunde! Kos dere, båtfolk! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Leifer`n Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Helt riktig det, Paradisbukta var jeg i denne helgen. der var det mange flotte båter som var innom.. VIKERS.. det var fint og se du hadde fåt båten på vannet igjen,, ps det var ikke min bedre halvdel,, det var veninne Rusler vel en tur utover til helgen også, men skal på jobb så da tar jeg rib`n inn bare. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Har ikke hatt 14 dager på sjøen, men noen ble det.... Her er et bilde tatt(med mobilkamera) fra Vestre Bustein mot Ildverket en stille kveld, kan man finne mer ro Tar gjerne flere slike kvelder i sommer ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
mosteen Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) Heldiggris, fikk ikke ut båten før fredag kveld Men, så ble alt så meget bedre, har vært ute i to av to mulige dager etter det = 100%. Vi gikk i land i går kveld da det begynte å blåse, men lørdagen var knallbra med bading i 16 friske grader og masse sol. Redigert 10.Juni.2008 av mosteen (see edit history) Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.