kaptein storm Startet 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2008 Hei! Ønsker info om båttypen Sigerfjordplast.. Vet dem ble bygget i Sigerfjorden, som navnet fremsier.. i vesterålen frem til i midten av 80 tallet. For det meste mindre motoråter, men også " sjark " lignende båter på en 19-20 fot. Som må sies å ha ett ganske så spesielt overbygg. Ett faktisk ganske så stygt! overbygg... hehe men men... De fleste jeg har sett har hatt rødt skrog. Som er den opprinnelige fargen. Utover dette vet jeg ingenting om båttypen og har funnet ut at det ikke er så lett å få info om den heller... Så da henvender jeg meg til båtplassens hengivne lesere og håper at noen der ute sitter på den infoen jeg trenger Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
mitsu Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hei Kaptein Storm og velkommen inn i varmen. Har ikke så mye info om båttypen,men hær er en tråd jeg hadde for en stund tilbake: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29126 Sitér dette innlegget Link to post
kaptein storm Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hei mitsu!! Takker for det:) Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
HiMi Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 (redigert) Hadde en 15 fot`s sigerfjord av typen med lite forrdekk å et langt skrått buet vindu i front på overbygg, samt noen små på siden. Ganske lik en liten gammel speedbåt. hadde 55 HK på hekken av denne, fikk 42 knop målt med gps:) Fin og god båt både stabil å lett å få i plan. Lik denne men rød. Redigert 12.Juni.2008 av HiMi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.