SeaMaster175 Startet 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2008 Hei! Har et Humminbird 27X ekkolodd ned bronsegiver på vår trebåt. Det hender noen ganger at den plutselig viser en dybde på 0,2 eller 0,3 meter, noe som jeg vet er feil. Hva kan grunnen til dette være? Noen som vet? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 De skal ikke primer og ikke bunnstoff på giveren. Kan også være skade eller dårlig kontakt på kabel til giver eller instrument har feil. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Snekker'n Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Jeg hadde samme problem på en tidligere båt med Humminbird ekkolodd. Måtte montere ny svinger for å få det til å fungere igjen. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Tore B Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Samme problem med min, og jeg har ny svinger. Problemet oppstår altid når det passer dårligst. Men en gjennganger er når jeg ligger i kjølvannet etter en annen båt. Hvis jeg skrur av loddet og restarter det virker det normalt igjen....en stund. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Virker altså som om dette er et ikke unormalt problem på disse loddene. Får se hva jeg velger å gjøre med det da... Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Den nye svingeren jeg kjøpte var beregnet for å stå skrått. Fikk montert den litt dypere enn den første. Vanskelig å si hva som hjalp mest: Enten at svingern var ny, at den var beregnet for å stå skrått, eller at jeg fikk montert den dypere. Bra ble det i alle fall. Båten var en Polar 20. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.