Terkel Startet 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2008 (redigert) Har hatt litt kjøleproblemer på min Marna R2, kjøpte systemrens og lot den stå i motoren i 2 dager. forige eier sa at det kom "hvit røyk" ut av eksos som tyder på varmgang, men her er jeg litt usikker! DEn hvite damp\røyk som kommer ut kommer omtrent med en gang jeg har fyret motoren, dv før jeg mener den er skikkelig varm. Men er det ikke logisk at det kommer litt hvit damp\røyk ut av eksosen når kjølvannet også kommer ut der?? Redigert 11.Juni.2008 av Ms blackmoney (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 ingen?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Litt hvit røyk på kald motor er helt normalt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
HansT Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Litt hvit røyk er normalt ved oppstart,men den skal "roe" seg etterhvert,vis det kommer MYE hvit røyk når motor er varm så ville jeg tatt av toppen og sjekket om denne har sprekt.sjekk også olja som det er vann i denne.da dette er ett sikkert tegn på sprekt topp. Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 14.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 ifølge forige eier har den vært sånn i tre år... den starter og går fint, men har stoppet etter en stund(mest trolig pga varmgang) men startet like fint etter og ha blitt litt kald. Jeg har nå kjørt systemrens i den, og hadde håpet dette bille hjelpe. Skal ta en test tur i morgen. Dersom det er toppen som er sprekt, vil dette kunne sees? hva må jeg eventuelt gjøre med den? Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 15.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Noen? Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Det er ikke sikkert toppen eller sylinderen er sprukket, jeg går ut fra at det er saltvannskjøling på denne? Da er årsaken mest sannsynlig tette og gjenrustede kjølekanaler, et helt vanlig fenomen på gamle motorer med saltvannskjøling. det hjelper ikke stort med systemrens, det eneste som hjelper er å stake opp kjølekanalene i topp og sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 15.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 høres sånn ut ja.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.