Jump to content

Hvit røyk\Damp på Marna R2

Terkel

Recommended Posts

Har hatt litt kjøleproblemer på min Marna R2, kjøpte systemrens og lot den stå i motoren i 2 dager.

forige eier sa at det kom "hvit røyk" ut av eksos som tyder på varmgang, men her er jeg litt usikker! DEn hvite damp\røyk som kommer ut kommer omtrent med en gang jeg har fyret motoren, dv før jeg mener den er skikkelig varm. Men er det ikke logisk at det kommer litt hvit damp\røyk ut av eksosen når kjølvannet også kommer ut der??

Redigert av Ms blackmoney (see edit history)

ifølge forige eier har den vært sånn i tre år... den starter og går fint, men har stoppet etter en stund(mest trolig pga varmgang) men startet like fint etter og ha blitt litt kald. Jeg har nå kjørt systemrens i den, og hadde håpet dette bille hjelpe. Skal ta en test tur i morgen. Dersom det er toppen som er sprekt, vil dette kunne sees? hva må jeg eventuelt gjøre med den?

Det er ikke sikkert toppen eller sylinderen er sprukket, jeg går ut fra at det er saltvannskjøling på denne?

Da er årsaken mest sannsynlig tette og gjenrustede kjølekanaler, et helt vanlig fenomen på gamle motorer med saltvannskjøling.

det hjelper ikke stort med systemrens, det eneste som hjelper er å stake opp kjølekanalene i topp og sylinder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...