ares Startet 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2008 Skal montere VHF antenne på hardtoppen. Bør det her brukes gjennomgående skruer med mutter på undersiden , eller holder det med 4 plateskruer og sicaflex ? ( antennen er med fot ca.1 mtr. ) Er det noen hensyn å ta når en borer i "gullet" ? Sitér dette innlegget Ares Link to post
roaldbj Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Jeg foretrekker å bruke gjennomgående bolt og stoppskive og mutter. Har en tanke om at dette motvirker at festet løsner. Men det er sikkert unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hvis du har rekker på siden av båten er det jo mulig å montere den der ved hjelp av rekkefeste og 1 meter forlengelsrør til antennen. Har brukt denne løsningen på min båt. Slapp dermed å borre hull i båten, samtidig får antennen god høyde. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hvis du har mulighet for gjennomgående så ville jeg gjort det. og sika i tillegg så det ikke lekker vann. bruk gjerne slike pyntemuttere så det ikke ser stygt ut. Ta bilder og legg ut av jobben da, gøy å følge med på hva folk driver med. Jeg lærer stadig noe med å kikke på andre, da di fleste har hver sin måte å jobbe og tenke på. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
ares Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Takk for svar. Da vert det gjennomgående skruer med mutter på undersiden. Sitér dette innlegget Ares Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Skal montere VHF antenne på hardtoppen. Bør det her brukes gjennomgående skruer med mutter på undersiden ,eller holder det med 4 plateskruer og sicaflex ? ( antennen er med fot ca.1 mtr. ) Gjennomgående er best. Er det noen hensyn å ta når en borer i "gullet" ? Ikke bor flere hull enn nødvendig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.