thingbø Startet 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2008 Jeg har fått tak i en vanlig cd-spiller til bil som jeg har tenkt å montere i båten. Jeg må også ha noen høytalere. Høytalerne trenger ikke være noe spesielt tess, skal høre nyheter og værmeldinger tydelig, samt høre litt på musikk. Hvilke høytalere bør jeg velge? Er det noe problem med fuktighet når jeg montere de inne i hytta? hvordan kan jeg motvirke dette problemet? (jeg må lage kasse til både høytalerne og spilleren, ingen mulighet til innfelling. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Inne kan du bruke vanlige - går greit det. Biltema her en grei plstdeksel som du kan henge under dekk som du putter spilleren i (artikkel 31-590) Sitér dette innlegget Link to post
Batilla Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Vi har en vanlig bilradio med kasettspiller i vår båt, har aldri hatt noen problemer med den. Clash Olson har maritime høytalere i kasse, tror de koster rundt 300 kr. Ikke så aller verst lyd til å være så billige. Har også ett par innfelte fra Biltema koblet til samme spilleren, lydvolumet i disse er høyere en de fra Clash Olson, vet ikke hvorfor. Batilla Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hos Maritim får du kjøpt både radio og høyttalere til bruk i båt. Samme gjelder Seatronic. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Jeg har vanlig pioneerspiller i min daycruiser med deksel over, dette fungerer greit. Men var uheldig å spyle på dekselet under vasking, dette holdt ikke helt tett og det kom vann inn i bunn av spilleren, spilleren stod på, og lyden forsvant i den ene kanalen. Slo av, og da det var tørket ut fungerte den som normalt igjen, flaks i uflaks, fordi hadde det vært saltvann ville det nok vært mindre sannsynlig at dette hadde gått bra. I dag får du nesten marinespillere til samme prisen, begynner vel rundt 1500,-? Se Boss produktene på maritim as, kan anbefale de 6 eller 6,5" fulltonehøytaleren til 380,- per par, spiller bra, og gode til prisen, ville ført satset på Boss fremfor biltema og clasprodukter.... Har du en tør kabin, kan du trygt bruke en vanlig spiller, og gjerne med en fjenkontroll, slik at det kan betjenes fra cockpit. Alt i alt er det vel bruk, plassering og hvor utsatt produktene er for vær og vind som er avgjørende for holdbarheten, men som sagt, prisen på maritimt lydutstyr begynner å komme seg kontra gjennomsnittlig billydutstyr. Hvor vidt en maritim spiller tåler en pøs med sjøvann vet jeg ikke, men sats ikke på at bilspilleren gjør det, dersom du er bekymret for at dette kan skje. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Kjøp enten en marinisertutgave og betal skjorta. eller kjøp 10 stk på netthandelen og bytt dem ut etter hvert. Koster omtrent det samme. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Har sett at de på Maritim på Slependen også har noen griselekre høytalere med krom front, eller messing. Tror det er noe de har tatt inn direkte fra en levandør i USA? Har vurdert de opptil flere ganger, men de er endel dyrere enn vanlige høytalere, og siden vi går i tanker om å bytte båt, er det litt begrenset hvor mye vi gidder å legge i den av slike ting. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
thingbø Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Se Boss produktene på maritim as, kan anbefale de 6 eller 6,5" fulltonehøytaleren til 380,- per par, spiller bra, og gode til prisen Mener du disse: (BOSS HØYTALER MR60 200 WATT) http://www.maritim.no/product.aspx?id=1551...upkey=006002130 Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Jeg har disse montert ute. 3 sesongen nå. Ingen problemer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Mener du disse: (BOSS HØYTALER MR60 200 WATT) http://www.maritim.no/product.aspx?id=1551...upkey=006002130 jepp, duger dem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.