Ben Sin Startet 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2008 Jeg leser idag på dette eminente forum at ikke bare Volvo Penta, men også CMD og Yanmar (kanskje flere?)har problemer med sine common rail motorer. Problemet er visstnok at motorene totalhavarer etter at en eller flere dyser feiler. Dette kommer fra en sikker kilde her på forumet. Da jeg selv er på søken etter ny båt med to stk sterke dieselmotorer, hadde det vært nyttig å høre mer om disse problemene. Jeg vil jo ikke bruke mange hundre tusen på motorer jeg risikerer at havarerer!! Er det flere som sitter med førstehånds kunnskap om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Denne tråden synes jeg er på sin plass at slettes. Kom heller med noe seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Det synes ikke jeg. Jeg er spent på å høre hvorfor dette ikke er seriøst nok. Hvis du ikke har noe å bidra med kan du sikkert finne en annen tråd å skrive i. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Jeg har en SabbIveco 400 hk CR og har aldri hørt om slike tilfeller du refererer til, på andre enn Volvo D6-sin serie. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Hvis det ikke raskt kan vises til konkrete tilfellere der andre fabrikanter enn VP har hatt nevnte problemer så er en slik tråd ikke OT en gang... . At andre motorfabrikanter sikkert har hatt problemer med andre, kankje mindre alvorlige ting endrer ikke på det. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Jeg har en SabbIveco 400 hk CR og har aldri hørt om slike tilfeller du refererer til, på andre enn Volvo D6-sin serie. Jeg refererer kun til en uttalelse i en annen tråd. Dette er også nytt og ukjent for meg. Jeg var kun ute etter å sjekke om dette er korrekt informasjon. Uten å avspore VP tråden. Hvis det ikke raskt kan vises til konkrete tilfellere der andre fabrikanter enn VP har hatt nevnte problemer så er en slik tråd ikke OT en gang... .At andre motorfabrikanter sikkert har hatt problemer med andre, kankje mindre alvorlige ting endrer ikke på det. Vet ikke hva du mener er OT Olpi. (Blue Dragon ville slette tråden....) Alle andre motorfabrikanter har feil og problemer, og vil alltid ha det. Men det er ikke mange som totalhavarer etter en fillefeil. Og det er bra. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 .......Jeg refererer kun til en uttalelse i en annen tråd........... Da synes jeg ikke du behøvde å starte en ny tråd om dette. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ben Sin Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Nei det synes du vel ikke. Det var klossete av meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.