Bitteliten Startet 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2008 Da vi var og hentet Bitteliten V lå byggenummer 1 av NordWest 370 Coupe klar til overlevering til en familie fra Østlandet. Jeg synes båten var lekker og legger ut et bilde av den her. NordWest har siden lanseringen på Gøteborg messen i vinter solgt og levert 15 370'er. 1 av disse er denne med hardtop - de andre er flybridge båter. Båtene leveres med D4 motorer - enten drev eller IPS. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Nydelig båt og se på. Gratulerer til den heldige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Veldig flott med nydelige linjer. Kunne godt hatt den ja. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 ligger mer bilder nå på www.nordwest.se solluka imponerer meg litt Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Bare litt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hei! Fantastisk pen båt!Kunne godt hatt en sånn ja Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Dette er det nærmeste en kommer en komplett turbåt spør du meg. Ville helt klart valgt flybrigde slik du har, på denne typen båt, men som lukket båt er solluka gedigen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 370'en er en fin innstegsbåt for Nord West. Tror ikke de kan lage dette konseptet mindre enn 37 fot - med eller uten FB. 370 FB har en flott flybridge om man sammenligner med konkurrenter i samme størrelse. En del vil sikkert si at NW'ene er trange i salongen (og det er de jo sammenlignet med engelske konkurrenter). TIl gjengjeld har man fler sengeplasser under dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 ahh... nytelse, liker utrolig godt linjene på de nye nord westene, linjene er på en måte klassisk moderne:) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) NordWest 370 Fly med 2xD4 300 med hekkagregat ble testet av Motor Boats Monthly oktober utgaven. Interessant lesning. Den fikk score 9 av 10 og ble karakterisert som Best handling Flybridge Boat ever. NordWest hvisker om at de har et par nyheter på gang også - blir spennende å se hva de kommer med. . Redigert 25.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Jeg leste den testen der ja. Helt utrolig bra, det var vel nærmest ingenting som var halvveis eller dårlig. Hadde helt klart klart å leve med en slik en ja. Biminitoppen din så fin ut Bitteliten. Var oppe da vi dro ut. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 370'en er drømmebåten det for tiden. Vannvittig flott både i Coupe og Fly. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 370'en er en fin innstegsbåt for Nord West. Artig kar du! Innsteg til hva. Tenkte du på førstegangskjøpere kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Det er det de kaller det selv. Innsteg til hva får man vel finne ut av selv. Et sted mellom helvete og himmel er det nok Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 P42/V42 er innstegsbåtene hos Princess :) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 En innstegsbåt til Nord West merket tenker jeg ble ment her. Vel, 37 fot er rimelig stort, faktisk så stort at det er i grenseland for hva jeg vurderer som overkommelig med tanke på vedlikehold. Angående pris så kommer jeg nærmere helvete enn himmelen hvis jeg skulle få en psyk bankfunksjonær til å godkjenne lånesøknaden. Utover det, flott skute og altså helt i øvre sjikt hva angår vedlikehold og bryggeplasser. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
REM Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Erkekonservativ i linjeføringene spør du meg. Ingen dråpeformede vinduer og anatomiske kurver her nei. Bra Nor West. En klasisk linjelekker motorbåt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Security Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Noen som vet hva pris de har satt på båtene? Har søkt litt på nettet , men fant ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Her er en test på båten fra Båtliv. Prisen er fra 3.8 SEK med 2 x VP IPS 400 iht hva som står i testen. Du kan lese mere om båten her. Redigert 26.September.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Det er vel pris med IPS. Jeg tror drev er og foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Ikke hvis du spør Bitteliten. Han mener jeg skrev i en tråd at han var kjempefornøyd med IPS på sin 420. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Jeg tror drev er og foretrekke. Jeg tror rigg er o foretrekke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 (redigert) Vet ikke på 370'en hva som er å foretrekke - men om noen er seriøst i en situasjon der man vil prøve IPS så stiller jeg med testbåt. Jeg vil ikke ha noe annet. Det handler om eksos som ikke kommer inn i båten, en båt som sitter mer i vannet, mindre støy og manøvrering i havn som man ikke lenger bør tenke seg om for å få til (nesten så man føler man jukser litt) Tror en NW 370 løsner på rundt 3,5 mill. Det som er av ekstrautstyr da er vel antakelig bare valg av elektronikk, eventuelt skinn i salongen og overmadrasser i kabinene. Resten er standard. Og det er viktig å merke seg når mans er på prisene til NW - det er en standardliste som er veldig lang. Og båtene virker solid bygd. Redigert 26.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Aloha II Svart 27.September.2008 Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 370'n ligger i Oksval båthavn på Nesodden, hvis noen lurer Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.