Bitteliten Svart 27.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2008 Byggenr 1 av Coupe gikk dit ja. De hentet samtidig med oss. Hyggelige folk. Mener å huske at de har IPS også Sitér dette innlegget Link to post
so vest Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 NW 37 kommer snart i ny og helt open versjon Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 hvor har du den infoen fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Nord west 420 demonstrerer IPS Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Oppskrytte greier dette IPS systemet Jeg hadde Svenning ute på test tur i går. Kanskje han kan fortelle hvordan han opplevde det. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Jeg hadde Svenning ute på test tur i går. Kanskje han kan fortelle hvordan han opplevde det. Det kan han godt. Var med Bitteliten en liten tur i Mossesundet igår. Vi fant en stake og jeg fikk beskjed om å "legge til". Som sagt så gjort. Fra flybridgen manøvrerte jeg båten med joysticken silkemykt inntil staken. Først med baugen inn til vi såvidt berørte staken. Så etpar meter tilbake, roterte båten rundt og bakket inn. Denne gang ved bruk av kamera på akterdekket og bilde på kartplotteren. Igjen silkemykt. Dette var første gang jeg har manøvrert båt med IPS. Og dommen er helt klar; dette er helt rått! Utrolig intuitivt og enkelt. Lett og manøvrere. Ingen mengder av knapper å trykke på eller menyer, kun et knappetrykk på joystickfoten så var vi igang. Ga jeg gass på normal måte med gasshåndtakene så var joysticken utkoblet. Særdeles enkelt. Jeg ble også veldig positivt overasket over mangelen på støy og vibrasjoner. Dette gikk silkemykt. Så igjen, takk skal du ha Bitteliten, dette var utrolig gøy Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 (redigert) Dette ser heftig ut, er det ikke samme systemet de har på den nye 44 foteren til Windy ? Går sansynligvis an å spise små vannbakels når en gjør den jobben Trond ? Regner med at du fortsatt har smaken på de, hils fruen Redigert 30.September.2008 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Joda Finn Erik, vi ble "avhengige" av de vannbakelsene vi og Skremmende gode. Windy 44 kan leveres med IPS ja. Takk for sist, hils fruen du også! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Windy anbefalte drev til meg da vi så på denne båten. Virket som om de trengte litt tid på å finne ut av teknologien og hvordan skroget fungerte. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 NW 370 var flott ja. Det er ganske ok å se produsenter som tør å satse litt klassisk/moderne. Det kan bli vel mye bobleform hos enkelte synes jeg. Og IPS, har bare sett det i bruk, ikke prøvd, men du verden for noen egenskaper. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Dårlig med biler ennå - men på Stockholmsmessa som åpner i morgen lanserer NordWest 2 nye modeller basert på 370 skroget. En DC og en Sports Top De som har lest testen av 370fly i MBM husker kanskje at journalisene sa at om man ikke lager DC av dette skroget er det utrolig. Så her kommer de da. Et par tegninger som jeg fikk på mail fra verftet Båten leveres med både D4'er og D6'er. Med D6 gjør den godt over 40 knop sier ryktene. Prisen - meget godt utstyrt - er i følge en selger jeg pratet med i dag i overkant av 4 millioner svenske. I Norge ferdig inn blir vel det rundt 3,5 tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Fin som f.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 NordWest har lagt ut de første bilder av 370 sport De har også en film av skuta. Er ikke sikker på om jeg liker baugnebbet på denne. synes det blir litt dominerende. mer bilder på www.nordwest.se Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Synes det er litt slemt å legge ut dette, selv om jeg nok ville valgt FB-versjonen - skal jeg fortsatt ha råd til å ha to barn, to biler, en kone, hus i Asker, god whisky og god rødvin, og et par utenlandsferier i året får jeg ikke råd til en Nord West før om en tre fire år Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 FB eller HT. Men fin båt dette også. Lurer på hvordan salgstallene er hos NW for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Jeg pratet med en kar på NW forrige uke. Det kommer ordre inn sier de, og de har ikke varslet nedbemanning. I motsetning til mange andre verft i samme område. Nw har også jobbet med prisene på den nye DC'en. Den skal være billigere og bedre utstyrt enn feks Windy 37. Det har jeg ikke sjekket selv. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Den nye 370'en er skikkelig lekker Hvem ville trodd at en opprinnelig flybridgebåt ville se så linjelekker ut som sportscruiser? Nei, denne var rett og slett dritlekker. Håper den blir populær.... Eneste er at navnet, - 370 Sport gir litt feil assosiasjoner.... "Sport" er liksom litt oppbrukt. De kunne funnet et mer originalt modellnavn Når får vi se NW 420 som cabriolet? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
roaldbj Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Jeg synes NW 370 ser fin ut. Samtidig lurer jeg litt på hvem NW 370 vil konkurrere med? Er det innen samme familie (de svæææært mange NW 390) eller andre fabrikanter, hvor Bavaria og Beneteau i dag kanskje er de største konkurrentene? Jeg ser ikke for meg at engelske og amerikanske båter blir de største konkurentene - men valutakurser kan raskt endre bildet. Jeg antar at Bitteliten har god oversikt over konkurrentene til NW 370. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Nw har også jobbet med prisene på den nye DC'en. Den skal være billigere og bedre utstyrt enn feks Windy 37. Jeg må si jeg likte denne ja .... Selv om jeg også syntes "nebbet" ble litt langt. Vedrørende konkurrenter så må jo Windy 37 Grand Mistral være en konkurrent (som jo også Bitteliten antyder) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Lurer litt på om bildene lyver på det negget. Det er ikke så fremtredende på 370FB og det er samme skrog. Hvem NW skal konkurrere med? Tja - Windy som Svenning sier. Og det er ikke så mange som lager åpne båter i denne størrelsen og denne kvaliteten (ikke noe Bavaria diskusjon nå er dere snille ). Fairline har sin 38 Targa - og der er vel konkurrentene tror jeg. Og da er det nok god plass til NordWesten i markedet tror jeg. NordWest har også en prisfordel ettersom de selger rett fra verft - da kapper man nok fort 15-20% i forhold til salg gjennom forhandler Sports Top varianten ser slik ut den har et soltak som er av stoff slik at luka åpner veldig mye. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Hva er netto skroglengde på denne båten ? 33-34 fot ? Så fly modellen på messa. Og det var en veldig liten 37 foter. Med veldig stor badeplattform og nebb. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 L.O.A. 11,8 M / 38 FT Bredd 3,5 M / 11 FT Djupgående 1,2 M / 4 FT Höjd över vattenlinje exkl fällbara antenner (med fälld rostfri båge exkl fällbara antenner) 3.8 M (3.2 M) Deplacement ca 9 TON Kabiner/bäddar 3 / 5-7 Bränsletank 800 L Vattentank 435 L Varmvattenberedare 40 L Holdingtank 150 L Batterier, start, AGM underhållsfria Batterier, navigation, AGM underhållsfria Batterier, förbrukning, AGM underhållsfria 2x150 AH 150 AH 3x150 AH Elsystem 12 V Laddare Mastervolt 100 Ah Inverter Mastervolt 2.000 W Motoralternativ: 2 x Volvo Penta D4 EVC (191 kW, 260 hk) 2 x Volvo Penta D4 EVC (221 kW, 300 hk) 2 x Volvo Penta IPS 400 (221 kW, 300 hk) 2 x Volvo Penta D6 (370 hk) Volvo Penta IPS eller drev Design och konstruktion Benny Martinsson Framtagning av pluggar och formar JIB Design Så veldig liten er den vel ikke Windy 37 er 36 fot om man ser bort fra det fast monterte ankeret i baugen. Bredden er den samme - men jeg tror NordWesten har maks bredde litt lengre frem i skroget - og dermed får litt mer volum - enn Windy 37 som er bredest helt akter Uten nebb er 370'en 37 fot. Samme som med vår - den er 43 fot inkl nebbet. Stor badeplatform er det. Jeg ser det som en av de store fordelene med båten vår. Et fantastisk uteområde hele familien og bikkja har glede av. Jeg er faktisk ikke så sikker på om 370'en har større badeplatform enn feks Windy 37. Tror kanskje badeplatformen virker større enn den er ettersom den ikke runder inn mot skrogsiden slik W37 gjør. Jeg pratet med Benny Martinsson om de lange badeplatformene. En av årsakene til den er at man på FB båter får en turbulens på akterdekket der "saltvannsdamp" trekkes inn i båten (mange erfarer det på åpne båter når de har kalesjen oppe foran targaen). Med lengre badeplatform ble dette problemet betydelig redusert (jeg har ikke testet selv - vi har alltid kallesjen på akterdekket). Om man leser tester av NW 390 ser man at dette kommenteres - og den har en ganske kort platform Jeg har bare vært ombord i 37 Coupe. Den blir litt trang "rundt livet" i og med at det er en lukket båt. Samme gjelder båten vår. Trang i salongen - men 3 kabiner og 2 bad under dekk. I motsetning til feks Princess P 42 som har en annen prioritering. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Nord West 370 sport var rett og slett rålekker. Tøft av Nord West å satse også på mer åpne cabincruisere. Utseendemessig har de så visst fått det til på sporten, synes ikke baugnebbet var sjenerende, jeg. Videoen samt den fantastiske sangen...fikk nesten tårer i øynene. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 10.November.2008 Link til dette innlegget Svart 10.November.2008 Nord West til topps - Nord West 370 Sport fikk innovasjonsprisen på Scandinavian Boat Show. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.November.2008 Link til dette innlegget Svart 10.November.2008 Svensk seiler rister på hodet etter at Nord West motorbåt ble kåret til den mest innovative båten på Stokholmsmessen. stakkar , kom de ikke ombord engang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.