Evita IV Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Joda, definitivt en utmerket båt. Har selv en NW 420 og har sett hva som gjøres med produksjon av skrog og innenliner mv. Det en ser er en ting, det du ikke ser er en annen ting og også det "oser" av kvalitet. Treverk i topp utførelse, det samme med plassutnyttelse og løsninger. Når en går til innkjøp av en såpass dyr innvestering, NW 370 ca nkr 3,8 mill og NW 420 kr 5 mill så forevntes det noe spesielt. NW er spesiell og utrolig linjelekker! Så har en servicen i etterkant. Den er like spesiell som båten. Utrolig bra oppfølging og absolutt ingen mot argumentasjon på reklamasjons punkter. Har drevløsning på 420 og denne er noe rimeligere i drift/investering enn IPS. I tillegg et mye rommeligere motorrom mht atkomst for service. Men manuveringsmessig ikke sammenlignbart. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Hei Evita og velkommen ombord på Baatplassen Vi har samme båt som deg - men med IPS. Hva er dine erfaringer med forbruket og fart på drevløsningen (regner med at du har D6 370'er)? Prisforskjellen på en NW 420 med drev eller IPS tror jeg - om jeg husker rett- ligger på rundt 300.000 kroner om jeg man ikke skal ha joy sticks over alt på båten Så kommer eventuelt en hekktruster i tillegg på båt med drev. Baugtruster er standard utstyr på NW 420. Vi lurte lengte på drev i stedet for IPS. Jeg følte aldri behov for IPS før jeg fikk det. I dag vil jeg vil ikke ha annet - av flere årsaker Det jeg savner med drev er sikkerheten ved lett grunnstøting i og med at drevet slår opp. På 420 tror jeg 80% av båtene leveres med IPS. På 370 er det sikkert betydelig færre. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Heisann Bitteliten Forbruket med drev er ca 3,7 ltr pr nm på forholdsvis flatt hav. Har ikke VP 370 med VP 350. Båten ble satt i produksjon i august 06 og levert juni 07. Krefter i overflod. Har testa med fulle tanker og 15 pers ombord. Fart gikk greit på 26 kn og 3000 omdr. Går normalt med turtall 2900 -3000 omdr og marsjer da på 27-28 kn. Jeg er litt motstander av hekktruster. Manuvering med baugtruster og 2 motorer så kan en "parkere" sideveis åkkesom. Hadde forøvrig et havari i aug i fjor. Fikk bytta begge motorer. SB motor havarerte på 170 timer. Var 3 uker "out of buisness". Proffe svensker bytta i løpet av 2 dager begge motorer. Hvilket forbruk/fart har du med IPS? mvh Evita Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Tøft av NW å satse på en slik båttype i den størrelsen. Men, produksjoen er vel ment aller mest ment for eksport, og da til andre land enn til Norge. Hjemmemarkedet er nok ikke allverden heller vil jeg tro. Hvor mange båter regner NW med å selg i Norge mon tro? Hva er det største markedet for denne type båt? Asia? USA? Middelhavslandene? Sannsynligvis til de samme markedene som Windy eksporterer til, men hvilket er det viktigste? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 tror Sverige, Norge, Russland, England og Tyskland er de viktigste markedene Vi drar rundt 120 liter i 28 knop. Det gir vel ca 4,2 liter/nm toppfart 36-37 knop - stort sett uansett om vi har ferielast eller ikke. 15 pers har vi aldri hatt ombord. Hadde du injektorhavari? Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Det var injektorhavari med utblåsing av kjøleveske. Mye søl i motorrommet. Først kom lensealarm, så nivå alarm på kjøleveske, deretter temp alarm. Ubehagelig opplevelse. Benny sørga for at begge motorer ble skifta. Noe annen kunne ha blitt ubehagelig for NW. De nye motorene har nå gått 160 timer. Toppfart 33 - 34 kn. Har hatt 390 tidligere og forksjellen er merkbar på alle måter. mvh Evita IV Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Biiteliten. Har ikke du sagt tidligere at NW ikke kjente til noen havari? Eller var det et (dvs dette?). Kjedelige greier denne injektorsaken. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Og Volvo Penta har ingen løsning på injektor- og havariproblematikken knyttet til D3, D4 og D6, men "mener fortsatt at årsaken ligger i området drivstoff/injektor", som det står i siste Båtmagasinet. Hva menes så med det? Jeg leste også nylig i en test på klikk.no at samarbeidet mellom Targa og Volvo Penta ikke var så godt lenger på grunn av motorproblemene som Volvo Penta sliter med. Uansett er denne saken såpass belyst i media at nye kjøpere vet om eller burde vite om at motorene kan totalhavarere som følge av injektorproblemer og at Volvo Penta ikke har kommet med noen løsning på disse. Da har man et valg. Men dette ble en avsporing da det er en egen tråd for trøbbel med Volvo Penta D-serie. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Det jeg fikk svar da jeg spurte før vi kjøpte båten vår var at de hadd hatt et par episoder, bla en på IPS 500 som fikk IPs 600 i stedet ettersom de ikke hadde tilgang på 500 da de måtte bytte. Den kunden var visst fornøyd Nw har ikke hatt havarier i år sa de til meg. At Benny og NW rydder opp er jeg ikke i tvil om. De virker som skikkelige folk er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Jeg har ikke tidligere meddelt dette forum om mitt havari. Jeg har imidlertid meddelt Båtmagasinets forum om dette havariet, men ikke hvilken båttype det gjelder. Jeg har heller ikke uttalt at NW ikke kjente til noe havari på NW. Tråden hadler om et annet tema, så dette får holde om VP utfordringene! mvh Evita IV Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Evita - du er velkommen ombord hos oss om du befinner deg på sørsida en gang - om du vil teste samme båt med IPS Ettersom båter i sørnorge ikke tåler vann om vinteren ligger båten på land nå. Men etter påske er vi ute igjen. Jeg skal forsøke å fiske litt om salget av DC varianten til NW. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Takk skal du ha. Samme til deg hvis du skulle befinne deg i nord. mvh Evita IV Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Her er massevis av bilder av 370 DC http://www.nordwest.se/photogallery/nw370sport/ Jeg synes de litt mer rette linjene på innredningen er fine. Jeg og kona kikket på dette - vi fikk veldig lyst på den vi får vente til vi er "kvitt" ungene. Sammenlignet med Windy 37 gir denne mye bedre løsninger synes jeg. Litt mindre cockpit - men bedre bad og bedre salong Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Steike, 370DC er lekker! -Men Bitteliten, kan ikke du legge ut noen flere bilder av din båt også? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 jo - det kan jeg jo. Men alt er brosjyrebilder fra www.nordwest.se fra utsiden fra topp til bunn ser det omtrent slik ut takterassen - vårt favorittsted (hvilket vi aldri trodde vi ville like før vi kjøpte båten) akterdekket - her tilbringer vi mye tid - uansett vær salongen - trang til å være 42 fot - men det er prisen å betale for 3 rom under dekk rederinnens lugar (hender jeg får audiens her) "barnerommene" 2 av disse Som man ser er det veldig mye likt i 370 og 420. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Kan vel egentelig tenke meg at du/dere trives ombord i den, ja...... Hva er det hvite bordet på flybridge? Kjøleboks? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Evita IV Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Hei Nydelig båt NW420. Har en slik. Det hvite "bordet" er en 230 V grill. Båten har generator. mvh Evita IV Lars Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Grillen funker også via inverter. Den drar ca 1500W på max. Inverteren er 2000W. Under grillen er det kjøleskap. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Joda, glemte kjøleskapet og inverteren. Med 1500 w på 230 V blir det en djevelsk belastning på batteriene, sannsynligvis 150 A uten å ha regna på det. Har en vannkoker ombord på ca 230V/750 W og den trekker 85 A fra batteriene. Har forresten aldri forsøkt grillen direkte på inverteren. Det kan kanskje henge sammen med at sommeren i sør i 2007 var tragisk da vi var der og i nord i 2008 var av samme kategori. Grillen har derfor ikke blitt "utforsket" nok. mvh Evita IV Lars Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 370'en er herved min drømmebåt..!!!! Du hendelse for en flott båt.... *Hydrox sjekker saldo i nettbanken og rister oppgitt på hodet* Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Du har min fulle tilslutning. Uten drømmer funker det ikke. Vil du nok, så realiserer du en dag, selv om nettbanken i dag ikke spiller på lag. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Om 10 år så er den gjerne overkommelig for en stakkers underbetalt og all for mye vekkreist maskinist... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Ja den er en skikkelig bra DC. All innredning er jo ny. Det står respekt av satsingen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Forøvrig blir vel 370 serien litt smale i dagens konkurranse. Bevares det er flotte båter, men vanvittig dyre i forhold til en del konkurrenter. DC/CC fikk vel ikke aller høysete Score i MBM. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Alle NordWestene er smale i forhold til konkurrentene. Benny som konstrurerer båtene mener det har med sjøegenskaper å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.