Blue_Dragon Startet 12.Juni.2008 Del på Facebook Startet 12.Juni.2008 Skogbrannen herjer jo som kjent i aust-agder. Røyk kan ses i Kristiansand og lukt kjennes ved Lindesnes. Merkes det mye sotnedslag etter brannen? Er hele sørlandet fullt av skitne båter? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Røgen når helt til Danmark: http://www.dmi.dk/dmi/norge_gir_danmark_en_gang_roeg Andy Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Det er bare røyk ikke sot, båten min ligger i Arendal, kan ikke se at den er blitt mer skitten enn vanlig. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
hifo Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 mandag kjente vi lukta av brannen her i gjerstad. 5-6 mil unna. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
LM 605 Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Var nede og vasket båten i formiddag, men det var ingen antydning til sot i fra røyken. Båten ligger ca. ei mil vest i fra Kristiansand. Røyken og lukta kunne man derimot godt se og kjenne i Kristiansandsområdet på morgenen. Nå har vel vinden snudd noe mer, så nå på ettermiddagen merkes ikke noe spesielt i forbindelse med storbrannen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 (redigert) Forferdelige greier. Så akkurat i VG at brannen nå sprer seg sørover. Vinden har heldigvis løyet noe. Redigert 12.Juni.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Jeg var nede og vasket båten i går kveld(Arendal) mens røyken var på det tykkeste og ja jeg kan bekrefte at det kom sot som da la seg på båten siden den var våt. tar en tur igjen i kveld og spyler av den da vinden har snudd slik at Arendal er utenfor røyken. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Jeg har luftet bilen i dag. Røyklukta satte seg litt i setene og i luftinntaket for coupéviften. Men ikke værre enn at det var borte (nesten) etter 4-5 timer med vindu og takluke oppe... Bor kanskje 2 mil unna. Litt OT: Lurer på om kommunen får krav om å betale kvote for all den CO2'en som de har sluppet løs i atmosfæren nå. (For deg som ikke forstod det: Det var ironi...) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
naumar.no Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 (redigert) Litt OT: Lurer på om kommunen får krav om å betale kvote for all den CO2'en som de har sluppet løs i atmosfæren nå. Det slipper de nok iogmed at CO2 verdien i biosfæren og atmosfæren er tilnærmet konstant. For biosfæren er en skogbrann noe av det beste som kan skje. Når jordsmonnet nå får roet seg etter brannen vil oppveksten av buskevekster eksplodere og denne "nye" skogen vil trekke ut mye mer CO2 fra atmosfæren enn det som ble "sluppet ut" av den gamle skogen da den brant. Redigert 12.Juni.2008 av st (see edit history) Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.