Jump to content

C-map Max/PC Selector CD - Kan noen hjelpe meg å få tak i den?

emilskj

Recommended Posts

Hei!

Har et problem som det haster litt å få en løsning på. Behøver å få kjøpt c-map-kart til Frankrike - turen med Straumingen i sommer. Vi drar om 14 dager og 3 timer.....

Har Selector cd nr 11, versjon 10. Denne inneholder kart for Norge. Jeg var ikke klar over at kart for England og Frankrike var på en annen CD, nr 12. I tillegg er det kommet en versjon 11 siden jeg fikk min selector - CD.

Jeg har fått kontakt med C-map Italia. De var desverre tom for versjon 11, både for område 11 og område 12. Og, versjon 12 er ikke klar før om to til tre uker, altså akkurat litt for sent. De anbefalte meg å undersøke om noen norske forhandlere kunne ha CDene på lager. Er det noen som vet om norske forhandlere som leverer disse CDene?

Eller, er det noen som har mulighet til å låne meg en av eller begge disse CDer? Jeg betaler selvsagt porto begge veier.

Det mest prekære er den som heter disk 12, altså kartet for England og Frankrike. Helst siste versjon 11, men gi gjerne lyd fra deg om du har en tidligere versjon også. For norge har jeg versjon 10, så her er jeg interessert i å låne versjon 11. Hvis jeg ikke får tak i den må jeg bare kjøpe versjon 10, og det er jo litt dumt å ikke få med alle oppdateringene når en først skal investere i kart.

Håper at baatplassen - kollektivet kan hjelpe meg til en trygg seilas i sommer.

Mvh Emil

Datakyndig? maskinist? på Straumingen

Redigert av emilskj (see edit history)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Hei

Har fått en liste over norske forhandlere fra C-map, og kommer til å ringe dem i morgen, selvfølgelig. Men C-map sentralt hørtes litt tvilende ut, og siden det holder på å haste litt (min egen feil, fullt klar over det), valgte jeg å prøve å spørre litt her på baatplassen allerede, siden jeg vet det er flere aktive brukere av kombinasjonen SOBvMAX og Max/PC her.

Kan gjerne tenke meg å høre mer om eventuelle problemer som kan oppstå i forbindelse med å finne fortøyningsplass. Er det spesielle steder som er vanskelig? Kanskje har du noen tips også. Til kai skal vi blant annet i Kristiansund, Lerwick, Inverness og flere havner i Caledoniakanalen, Mull, Isle of Man, Dublin og Brest. Selv har vi fra tidligere erfart at det er relativt greit å finne plass, siden båten ikke er større enn at den kommer inn i mange større lystbåthavner, samtidig som den er stor nok til å ligge greit i de fleste fiskeri, og til dels også komersielle havner.

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...