mhemil Startet 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2008 (redigert) Hei, Vurderer bruktbåt og har kommet over flere som er importert fra utlandet. En aktuell båt jeg vurderer sterkt er en 2 år gammel båt med Volvo Penta D6 som selger selv har importert. Det sies at garantien er på 2 år og har således utgått. Selger har komplett servicehefte fra autorisert VP verksted i Norge. Hadde båten vært kjøpt i Norge ville vel garantien være 5 år? Hva med skrekk scenarioet, f.eks. injektor problematikken, hvordan ville Volvo Penta håndtere denne saken på en importert båt? I tillegg, er det andre ulemper knyttet til et slikt kjøp? Antar jo at evt. barnesykdommer og feil ville være avdekket iløpet av 2 år. Jeg har selv en båt der forrige eier importerte fra Sverige, og har ikke hatt noen problemer. Redigert 12.Juni.2008 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hvordan båt er det? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
power Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 (redigert) Hvis du har økonomi til evt motorfeil og prisen er riktig så er det sikkert bare og klemme til . Hvor mange timer har motoren gått ? Finnes det dokumtasjon på båten fra dag 1 ? Hvordan ville Volvo Penta håndtere denne saken på en importert båt? Med litt flaks så tar volvo denne saken men du kan jo sjekke med din lokale Volvo-Penta forhandler. Redigert 12.Juni.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hvis du har økonomi til evt motorfeil og prisen er riktig så er det sikkert bare og klemme til . Hvor mange timer har motoren gått ? Finnes det dokumtasjon på båten fra dag 1 ? Hvordan ville Volvo Penta håndtere denne saken på en importert båt? Med litt flaks så tar volvo denne saken men du kan jo sjekke med din lokale Volvo-Penta forhandler. Der er du inne på det......Hvis jeg har økonomi til evt. motorfeil..... Så det er altså en forskjell? Hvis forskjellen er at en båt kjøpt av importør i norge dekker alt, mens det for en importert båt må betales blir dette high risk. Er det virkelig så svart hvitt? Hva med garanti, 2 år kontra 5? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hvordan båt er det? Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Min første tanke er som følger, er du i tvil så styr unna denne. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ben Sin Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Hadde båten vært kjøpt i Norge ville vel garantien være 5 år? Blander du garanti og reklamasjonsrett nå tro? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Mener selvfølgelig reklamasjonsrett Garanti er vel 2 år. Mitt skrekkscenario er motorhavari ala injektorproblemet og at VP vil krangle dersom båt er importert...... ? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Du kan jo sjekke med din lokale Volvo-Penta forhandler hva de sier til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.