morgull Startet 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2008 Hei. Har en dødmannsknapp som jeg skal koble til en suzuki dt 30 fra 1983. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble den opp.. Før så var det 2 kontakter bak på disse dødmannsknappene man kjøper, men nå finner jeg bare dødmannsknapper i båtutstyrsforretninger som har 4 kontakter bak.. Har en sort og en hvit ledning fra motoren som jeg skal koble opp mot dødmannsknappen. Bak på knappen står det C på to av kontaktene og M på de to andre kontaktene. Er det noen som vet hvem jeg skal koble sort og hvit ledning opp mot? Er det det samme hvilken av de jeg bruker? Legger med et bilde av bryteren: Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Da må du Ohme. Og så må du vite om det skal være brudd eller kontakt når dødmannsknappen trekkes ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Det er 4 "spader", mellom 2 er det normalt åpen kontakt, mellom de andre 2 normalt lukket. De aller fleste mindre motorer skal bruke normalt åpen kontaktene. Disse lukker når knappen løser ut og jorder en kabel fra tenningsanlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Er de ikke merket " NO " og eller " NC " ?` Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.