Sun Flyer Startet 12.Juni.2008 Del på Facebook Startet 12.Juni.2008 Hei, Siden ferien min begynner om en ukes tid, skulle jeg ha betalt moms/hk avgift på min importerte båt. Er dette helt kurant å få gjort kjapt eller må jeg regne med at det tar sinnsykt med tid? Planen min er å troppe opp på et eller annet tollkontor (som jeg ikke vet hvor er) med kontrakten på båten og forlange å få en faktura som jeg antar vil ligge på ca 250 båtlapper. Så går jeg hjem til min nettbank og betaler. Er det så enkelt? Hvor går jeg? Noen som har gjort dette før? mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Hva med å ta en kikk her. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 (redigert) Tok 1/2 times tid for meg. Hadde med eksportdokumenter fra Sverige, faktura på kjøpet og dokumentasjon på antall hk. Gikk så til nærmeste tollkontor (Fredrikstad for min del). De tar kort (kredittkort max 25.000 kroner) - minibank tror jeg er opp til 100.000. Jeg brukte kombinasjonen av bankremisse og bank kort. Du får ikke faktura - de gir ikke kreditt til privatpersoner. Om du har kjøpt båten i utlandet beregnes prisen om til norske kroner - da brukes de såkalte tollkursene - de finner du her Redigert 12.Juni.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Ring til Tolldirektoratet (www.toll.no) Her har du adresser og telefonnummer for din del av landet. Det er nok smart å spørre om 2 ting: 1) Hvordan gjør jeg det mtp alle papirer? Kan jeg møte opp og få hjelp? 2) Hvordan ordner vi overføring av penger, med KID nummer. Hva trenger jeg evt. av papirer i båten hvis kontroll? Ha en god ferie! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hebbe Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Hva med å forsøke her...... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Skipper Worse Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Tollboden, 2. etg. Kan det bli enklere?? Det er helt sikkert uproblematisk å få avgiftene beregnet og betale med remisse senere. Folkene i kassereriet er særdeles hyggelige og imøtekommende og slett ikke det du forventer deg av den Kongelige Norske Innkrevningsmakt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Folkene i kassereriet er særdeles hyggelige og imøtekommende og slett ikke det du forventer deg av den Kongelige Norske Innkrevningsmakt Det er akkurat det samme som er min erfaring med andre offentlige innkrevningssentraler (skatt, mva), så lenge jeg kommer for å stille faglige relevante spørsmål: Eks. hvordan jeg skal betale mva eller andre avgifter. De er stort sett greie så lenge de ikke oppfatter det som om man prøver å gjemme unna penger, eller i utgangspunktet kommer inn på kontoret irritert "fordi det er så dyrt". Finnes sikkert eksempler på både hyggelige og ikke hyggelige ansatte der som de fleste andre steder... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sun Flyer Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Takk for hjelp. Dette funket, tok ca 30 minutter og jeg er nå kvitt ca 260 båtlapper... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Skipper Worse Svart 14.Juni.2008 Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.