BårdK Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Den er vel en av de minste, men man bør ikke bare se på lengden.... Var ombord i nye Viksund 320 som er oppgitt til 9,75 m. og den var imponerende romslig både ute og inne. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 (redigert) Det er bredden på køyen. Drivstofftanken i drev versjonen ligger der motoren står i aksel versjonen. Jeg antar køyplassen som forsvinner er pga en tank. Bredden - ja, selvfølgelig Men højden er nu heller ikke for god...fin til at sove, men andre aktiviteter skal man nok finde et andet sted til... Andy Redigert 27.Juni.2008 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Den er vel en av de minste, men man bør ikke bare se på lengden.... Var ombord i nye Viksund 320 som er oppgitt til 9,75 m. og den var imponerende romslig både ute og inne. Ja, helt enig i at Viksund 320 er imponerende romslig. Størrelsen tatt i betraktning er boforholdene etter min mening veldig gode i den båten, og i tillegg er FBen sosial og romslig (de har vel til og med fått plass til en ok spisegruppe der) - absolutt en interessant båt Jeg kunne imidlertid tenkt meg en lengre badeplattform. Det ville vært praktisk (enklere å gå i land når en ligger longside - vet det finnes en forlengelse, men den de har valgt, med et trinn ned, er ikke helt topp) og jeg tror båten ville blitt enda penere da. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Blue_Dragon Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 (redigert) Jeg synes designet på 320'en er veldig spesiell. Men det er jo helt klar en nyutviklet båt i forhold til Skilsø 33 og den har mange gode løsninger. Den må helt klart ha den ekstra badeplattformen. Personlig så liker jeg ikke at sidestolpene tar såpass mye utsikt og at den har forholdsvis høye dollbord. Sengene er også noe korte og smale. (men + for 3 sengeplasser). Redigert 27.Juni.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zakarine Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Har selv en Skilsø 33 FB med en Yanmar 290 og fast aksling. Er meget fornøyd med båten både interiørmessig, eksteriørmessig og dens sjøegenskaper. Båten har samme sertifisering som eksempelvis Viknes 1030 (B-sertifisert), noe som borger for kvalitet. Vi er bare 2 voksne med tilfeldige besøk innimellom av barna så båten er mer enn stor nok for oss. Av andre positive sider vil jeg nevne lang ekstra lang pantry, god høyde over den store sengen i forkabin, god stueplass med hengeskap, hyller, skuffer og ikke minst lagerrom under akterdekket. Stor luke opp til en meget pen flybrigde som er trukket helt bak. Negative sider kan kanskje være at man med fast aksling taper en del fart, men jeg kunne ikke tenkt meg annet. Mer stabil i sjøen, mindre vedlikehold og ikke så sårbar ved grunnstøting. En merkverdighet er at dieseltankene ikke er seriekoblet. Dette gjør at man manuelt må svitsje over til neste tank. Ellers er jeg kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Zakarine Link to post
Havbein Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 De aller fleste norskproduserte båter i denne størrelsen er B klassifiert (Viksund, Viknes, NB) med noe unntak (Riviera og Barracuda). Forskjellen på størrelsen vil merkes best på bredden Skilsø 33- 3,2m, Viksund 310 -3,2m, Riviera- 3,25m, Viksund 320-3,45m, Viksund 340 og 360 3,5m. Men når lengden også inkludere et baugspyd blir det mindre volum igjen i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 og ikke så sårbar ved grunnstøting. Dette er vel bare en myte. Ikke så lenge siden en Fairline 58 hjemmehørede her i byen tok ned i et undervanns skjær på Sørlandet og røsket ut akselflensen(tror jeg det var). Sank i løpet av noen minutter "Ofte" så går akslingen opp og slår hull i skroget ved grunnstøting. Det skjer sjelden(aldri) på drevbåter. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
olpi Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Kjører du hardt nok på i god nok fart så går det dritt uansett. Små grunnberøringer i lav fart med båter som har kjøl og flyndejern går som regel veldig bra. Tilsvarende med drev blir ofte en dyr eller jævlig dyr affære. Kjenner flere som har måttet bytte f.eks propellere /duoprop. det er ikke billig. Greit at de kan taes på forsikringen, men egenandelen er jo ofte ganske høy. Vil jo lav premie Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.