Jump to content

Import av seilbåt

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei,

Jeg funderer litt på det å ta inn en seilbåt fra utlandet, dersom det kan være noen kroner å spare på det.

Tenker på noe slikt som en 0-10 år gammel båt, 34-38 fot.

Helst 3 lugarer.

Totalpris maks 800.000,-

For å slippe dobbel moms, må vel båten ha vært eid av et fima, for utleie etc.

Må si at jeg har et godt øye til de forhatte Bavariaene...

Noen som vet hvor prisene er best, er det noe å spare på dette?

Noen gode bruktbåtsider der ute?

Mener Sydvesten jobbet litt med dette før han kjøpte sin nå solgte Bav 39. Sjekk også både norske/svenske Bavariasiden, det er vel enkelte som har handlet inn båter fra

Nederland. Regner også med at det finnes charter-båter til salgs. Men se da etter nyere.

Ellers er de forhatte båtene veldig populære blant "kjøpere" :wink: . Og undertegnende er også en fornøyd eier.

Vi sees!

Har du fått den nye båten din eller?

Jada, alt er i boks. Den kom ca 12 mai. Betalte momsen i dag.

Hvor mye må man beregne i fraktkostnader for å få den hjem da? Er vel litt langt å seile hjem...

70-80 lapper på egen kjøl. Frakt kan variere fra billigere til dyrere alt etter hva man får tak i.

Min hadde så dyp kjøl at den måtte av ved landtransport. Derfor ble det billigst å seile den hjem. Leide folk til jobben.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Hvor mye må man beregne i fraktkostnader for å få den hjem da? Er vel litt langt å seile hjem...

Har nettopp tatt en båt fra Athen og hjem. Seilte opp Adriaterhavet og til Kos i Slovenia. Fant ut at det var billigste havnen å frakte båt med trailer fra. Båten ble fraktet fra Kos til Kiel for 7500 Euro. Dette inklusiv nedriggign og rigging av mast. Brukte et tysk firma. Båten var 4,45 m bred og 14,65 lang. Husk at du også må betale moms av frakt. Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...