Beining Startet 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2008 Jeg driver å leker med tanken på å sette inn en kjøleboks i skjærgårdsjeppen. Problemet er at jeg ikke har så veldig god plass så jeg må nok evt. sette boksen inn i konsollen (bak "benplaten"). Tenkte da på om det var en liten boks evt. en boks der kjølingen sitter i lokket å resten er mykt så jeg kan klemme den inn? Er også en fordel at den tåler en bra trøkk! Sitér dette innlegget Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Jeg var innom Mercedes i Drammen (rett ved kroa ved den gamle bomstasjonen før bakken - Lierbakken?), og der hadde de kjølebokser i forskjellige størrelser. Den minste hadde både 12V og 220 V innebygget. Pris ca 500,- og oppover. 24 liter tror jeg den minste var... Er jo fullt mulig de har tilsvarende på andre Mercedes butikker. Jeg vurderer noe tilsvarende fordi jeg da kan ha den stående på 220V når jeg ikke er ute med båten, og derfor starte opp med kald boks når vi reiser ut fra havna... Jeg vurderer også de nye boksene på Maritim, med kompressor innebygget. Ligger på drøye 3000,- og oppover. Bruker "nesten ikke strøm". Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Legg gjerne inn en snutt hvis dere finner noe. Er på utkikk etter en selv til Yamarinen. Vurderer å isolere det ene rommet akterut med drenering for så å bruke tørris. En kjøleboks er noe enklere, men så var det plassering da............... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Det fungerer meget bra med vanlig is også. Spesielt til kjøling av drikkevarer (melk, juice ++). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.