Hansi Startet 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2008 I disse dager hvor drifstoff prisene øker fra uke til uke kan muligens denne båten være et alternativ for noen. Sitér dette innlegget Link to post
truls8 Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Eventuelt seilbåt, det er noe helt nytt som kom for to år siden fordi prisene på diesel ble veldig høge. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Eventuelt seilbåt, det er noe helt nytt som kom for to år siden fordi prisene på diesel ble veldig høge. Med en passe stor seilbåt så koster det nå litt når man en gang skal bytte seil etter ca 10 år, kansje 100 000 kroner? Det blir 10 000 kroner i året til diesel.... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
håpløs Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Tror mok ikke denne bruker noe mindre enn andre motorer... Det er 200 hk ved 10,000 RPM så noe må den leve av.. Virker noe halvferdig enda, med 6 trinns girkasse og kjededrift. Håper di har lagd god beskyttelse rundt kjede, ville ikke likt og fått det rundt ørene når det sliter. Tilsvarende båter med 200hk påhenger bør gjøre 60 knop uten noe spesielt problem, gjerne 70+++ også, så di har noe utvikling igjen før det begynner å bli interesant. Men det får di nok til etterhvert. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Hvis du leser artikkelen som det var lenket til ser du at de regner med et forbruk på 0.5 l / NM. Det må sies å være moderat. Hva det endelige forbruket ble står det ikke noe om i artikkelen. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Hvis du leser artikkelen som det var lenket til ser du at de regner med et forbruk på 0.5 l / NM. Det må sies å være moderat. Hva det endelige forbruket ble står det ikke noe om i artikkelen. Sikkert en grunn til at di ikke skriver noe om det. 35% slipp hjelper ikke noe på økonomien når man måler pr nautiske. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Nå er vel dette i utgangspunktet et prøveprosjekt. Så vi må gi de en sjanse til å kjøre prosjektet ferdig. Kommer sikkert mere info etterhvert skal du se. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 (redigert) Nå er vel dette i utgangspunktet et prøveprosjekt. Så vi må gi de en sjanse til å kjøre prosjektet ferdig. Kommer sikkert mere info etterhvert skal du se. Har ikke dømt det nedenom og hjem jeg, har bare liten tro på kjededrift i lengda, og en radiatorkjølt motor på 10,000rpm i båt med girkasse. Men jeg har tatt feil før. Brukte forøvrig 1 liter pr,nautisk med en gammel 90 hk yamaha i 60 knop. Redigert 13.Juni.2008 av håpløs (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Gutta bak prosjektet har et hav av erfaring så du skal ikke se bort ifra at de får det til. Om det blir noe kommersielt ut av det er vel kanskje ikke så sikkert. Men artig er det alikevel når noen prøver noe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 http://www.baatportalen.net/index.php?name...hlight=hayabusa Her er endel bilder og kommentarer under byggingen av prosjektet!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.