S/Y Gyda Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Kan jeg låne tråden og spørre om ampermeter? Jeg ønsker meg et instrument som til enhvertid viser hvor mye størm som går inn eller ut av forbuksbanken. Noen som har noe å anbefale? Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
kjukken Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Kr. 1900 hos Farco. Jeg synes dette er et nyttig instrument til en helt grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 (redigert) 50A x 230V / kvadratrot(3) = effekt Hvis du mener effekttuttak pr fase, så stemmer vel dette. Men totalt effektuttak på alle tre fasene blir tre ganger så stort: 50A x 230V x kvadratrot(3) = effekt Men det er lenge siden for meg også, så alle mulige forbehold... Redigert 9.Oktober.2009 av hljoen (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Hillmar Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Oppmerksom du hljoen... Det er det du skriver som er riktig ang total effekt. Men for effekten mellom 2 faser så blir det jo bare 50A x 230V... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Nei, du har helt rett, jeg tenkte feil. Hvis vi antar at generatoren kan levere 50A per fase, så er 3-fas-effekten 50A x 230V x 3 / kvadratrot(3) = effekt og 3/kvadratrot(3)=kvadratrot(3). Derfor må det multiplikasjon til som du skrev, ikke divisjon. Jeg glemte faktor 3 for 3 faser Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 (redigert) Ren ohmsk last last står på et bilde i annonsen faktisk. Hadde vært fint med noe hjelp her annonsen med bilder Har glemt å si det så spørsmålet mitt er: Hvor mange kilowatt kan agregatet trekke Redigert 9.Oktober.2009 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Lazyjack Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Dersom jeg har et tv som er på 12 v og trekker 60 Watt blir det da 5 Amp pr time??? er det slik man regner dette ut, 60W dele på 12 v = 5 amp ??? Watt dele på Volt = Amper Rart at ingen har kommentert dette: Regnestykket er riktig men 5 ampere per time er ikke riktig. TV'en vil trekke 5 A kontinuerlig og i løpet av 1 time blir det 5Ah(5 A *1 time) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 url="http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19340773"]annonsen med bilder[/url] Kommentarer: 1. det står ikke noe sted at det er en trefasegenerator, og jeg kan ikke avgjøre det på grunnlag av bildene heller 2. den kan levere max 40A i rent resistiv last, altså 8,8 kW hvis det er enfase, eller 1,7 ganger mer om det er trefase 3. den kan levere max 50A i reaktiv last med cos(fi) = 0,8 Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
spilli Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Forutsetter ren ohmsk last (kjøpe aggregat for å drive panelovner liksom). Reaktive effekter er noe for reaksjonærene Hva mener du egentlig? Trodde faktisk at panelovner kun trekker omsk last, og at ved drift av motorer etc må man ta med cos (fi) og virkningsgrad. (Jeg er ikke "trikker") men kansje en elektrikker kunne svare på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 (redigert) Kommentarer: det står ikke noe sted at det er en trefasegenerator, og jeg kan ikke avgjøre det på grunnlag av bildene heller Men 3 fase generator er det! Det står faktisk at den gir 19 Kw ved 380 Volt. Men den er stillt ned til 220.. Redigert 9.Oktober.2009 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sjøtunga Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Men 3 fase generator er det! Det står faktisk at den gir 19 Kw ved 380 Volt. Men den er stillt ned til 220.. If you say so. Men hvis dette står i annonsen du linket til så er jeg blind... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Hilmar 2 Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Har glemt å skrive det. Og det går ikke å redigere når den ligger ute. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.