Jump to content

Savner mastebom!

seilærn

Recommended Posts

I dag fikk jeg endelig båten på vannet. Motoren stoppet x antall ganger på veien, men det gikk greit. Så skulle den andre motoren monteres, men bommen som lå nede ved sjøbua for 2 dager siden , var ikke der lenger. Det er en With-mast fra 1976 (Det står preget på masten som jeg fortsatt har. Lengden vet jeg ikke da jeg ikke har den. Er det noen som har en slik mast til overs eller vet om et sted jeg kan få tak i en?

Veldig glad for hjelp :sailing:

paavannet.jpg

forseil.jpg

Redigert av seilærn (see edit history)

Oi!

Nå har du virkelig et problem. Har du sett i vannet, og i alle busker rundt der som den forsvant?

Kan du ta bilder av festet i masten så vi ser hvordan den virker?

Hvor lang er bommen?

Stavanger seilforening pønsker på å auksjonere bort alt umerket som står i masteskuret, og der står det mye rart og gammelt.

Jeg skal ta en titt og være til stede på auksjonen hvis det er noe som kan passe.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Har sett i vannet... Der er det bare rester etter ei tresnekke som sank i går.. Har trålet tomta, inkludert brygge/sjøbua opptil flere ganger med 2 kamerater som gikk rundt, og finner fint lite. Bilde kommer i morgen tidlig, har ikke tilgang til kamera nå :wink: Lengde til bommen kan jeg vel finne ved å se på storseilet, det får jeg gjort i morgen tidlig :smash:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...