BårdK Startet 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2008 Har fått tilsendt et sett snapdavitere (Weaver 101) fra produsent/Huseklepp som er modifisert for å passe til akkurat denne båten. Oppdaget i dag at det ikke går pga. (a) lukene på badeplattformen gjør det vanskelig å feste de med nok avstand i mellom og (b) de blir altfor korte slik at gummibåten kommer i konflikt med anker og vinsj. Har en Zodiac 285, men selv med en betydelig kortere gummibåt ville jeg ha kommet i konflikt med vinsj/anker. Noen gode tips til løsning av problemet - inntil videre får jeg vel ha gummibåten på fordekket? Sitér dette innlegget Link to post
marthe 2 Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 (redigert) Hei. Hadde samme problemer på min forrige båt. Fikk laget noe (ser ut som en trekant)i rustfritt på et verksted som jeg monterte nesten ned mot fenderlisten ( på din båt) Disse bygger ut slik at jeg kan feste daviderne på disse i stede. Fungerte meget godt. Selv har jeg disse som du ser på bildet . Er nesten som ei krybbe. Redigert 14.Juni.2008 av marthe 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 15.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Må kanskje prøve med noe liknende, men det må da finnes noen standardutstyr som fungerer? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Fikk omsider monternt snapdaviterne i dag og de fungerer greit. Må derimot leve med at båten stikker ca. 50-70 cm. ut på styrbord side på grunn av konflikten med vinsj og anker. Blir vel bare å legge til med babord side. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Hm - dersom gummibåten stikker 50 - 70 cm ut på SB side vil dette kunne gi manøvreringsutfordringer i trange havner. Dessuten kan det bli store belastninger med sjøsprøyt i hardt vær, men du avpasser sikkert farten etter forholdene. Jeg mener å ha sett din type plattform med spesialkonstruerte snapdavitere. Skal ta et bilde om jeg kommer over den påny. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Ja, det kan bli utfordringer, jeg må nesten prøve meg frem. Ser veldig gjerne på noen bilder med bedre løsninger dersom du finner noen. Ellers har båten både baug- og hekktrøster som gjør at båten går fint sidelengs og jeg er ellers en forsiktig fyr i havner - dvs. at hvis det for trangt eller for mye vind/strøm venter jeg heller. Når det gjelder sjøsprøyt håper jeg det går greit siden det er baugen på jolla som stikker ut, dessuten er den så framoverlent at vannet forhåpentligvis vil renne ut, men som sagt, jeg må nok bare prøve meg frem og være forberedt på å lage en bedre løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.