Lars Hansen Startet 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2008 (redigert) Hei, Vurderer å handle noe utstyr fra USA, og lurer på om det er noen som har erfaring med Boatersland? Ser at de har gode priser på autopilot og kartplotter. Noen som har erfaring med disse plotterne kontra de nye fra Garmin som har 3-D kart og satelittbilder, og også en høyere oppløsning på skjermen? Har i dag en Garmin 2010C, og er ikke fornøyd med hvordan grunner er markert, med en ganske usynlig sirkel. mange små holmer er også kun markert som grunner, mens de er markert som holmer i papirkartet. Er dette blitt forbedret med g2 Vision? Dette kartet har jo også automatisk forslag til seilingsrute. Fungerer dette godt? Virker som Garmin ligger noen hakk foran nå... Dersom man sammenligner med prisene hos f.eks Seatronic, kan man lure på hvor høy fortjeneste de har... Har en bekjent i USA som kommer på besøk om 14 dgr. Kan han ta med seg dette i bagasjen, og hvordan blir det med moms da? Redigert 15.Juni.2008 av larshans1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 Han kan ta det med (inntill en viss verdigrense tror jeg) Kvittering må forevises og varene må momses inn. Det er ikke toll på såntno. Sjekk www.toll.no Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Lars Hansen Svart 15.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Han kan ta det med (inntill en viss verdigrense tror jeg) Kvittering må forevises og varene må momses inn. Det er ikke toll på såntno.Sjekk www.toll.no Har rettet det opp, mente selvfølgelig moms... Sjekker tollkontrollen om varene skulle ha vært momset inn, hva om du går på grønt og har med verdier for mer enn kr 6000,-? Gjelder disse reglene også for turister inn i landet? Sitér dette innlegget Link to post
Spirit Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Moms er ikke noe problem når du kommer inn til landet selv. (eller turist) Han trenger bare å si at en kjøper i Norge skal se på instrumentet hvis han blir stoppet. Avtal en fiktiv pris i forkant (lavest mulig) på brukt kartplotter. Spirit Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 (redigert) Hvorfor ikke handle i U.K.? Pundet er på det laveste. Jeg handlet her: www.yachtbits.com en Navman G-PILOT Autopilot, med rate gyro, til 8100 inkl frakt + moms. Den koster 17500 her i landet Redigert 15.Juni.2008 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 16.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Noen som har meninger om det andre spørsmålet da, Raymarine kontra Garmin?? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Utgavene fra Garmin og Raymarine med 8,4" skjerm har begge samme skjermoppløsning (640x480). E80 som du linker til har også 3D kart og satelittoverlay og satelittbilder når en bruker Platinum kart. Jeg har E80 og synes den er logisk og enkel og bruke. Var med en båt ei helg som hadde en 4012 før jeg installerte min E80 knottet en god del på den, men jeg ble ikke imponert over brukervennligheten til Garmin. Med den nye 4,29 softwaren til E80 har det kommet integrasjon mot Raymarine autopiloter, kan være et moment å ta i betrakning siden du overveier en Raymarine pilot. Har handlet fra Boatersland mange ganger og det fungerer bra, men du vil få en email med spørsmål om CV2 koden på kredittkortet ditt. Ring eller fax denne koden, mye sikrere enn email. De nye Garmin plotteren blir svært varme, har sett folk som har montert kjølevifter på dem. Skal ikke se bort i fra at høy varme vil forkorte levetiden på produktet. Har lest om mange som er kjempefornøyd med de nye garmin plotterene sine også, så jeg vil anta at du blir fornøyd uansett hva du velger. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Hei, Har hatt 3 ordrer fra http://www.defender.com/. Seriøs og bra forhandler. På siste ordre fikk jeg en defekt vare. Ingen problem med reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hvorfor ikke handle i U.K.? Pundet er på det laveste.Jeg handlet her: www.yachtbits.com en Navman G-PILOT Autopilot, med rate gyro, til 8100 inkl frakt + moms. Den koster 17500 her i landet Skummelt mye bra til gode priser i denne butikken. Fordelen er at frakten blir mye billigere i fra Uk. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Jeg vurderer en Raymarine RD218 (radar), slik kommer den ut; Yachtbits: 733 GBP (eks mva) -> 7416 NKR Boatersland: 1055 USD -> 5433 NKR Så selv om pundet er lavt vil vel USA-import være vesentlig billigere. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
GeirT Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Min erfaring - etter mange gode innkjøp i USA, er at det er både tryggt og billig å handle derfra. Oppretter du i tillegg en konto hos Jetcarrier.com (Magnum i Sarpsborg) besørger de transport og moms/tollklarering på en enkel og billig måte. Her er ett priseksempel: 12" Northstar M121 kartplotter + CMap MegaWide kartbrikke for hele norden, kostet tilsammen 13.000.- NOK inkl. porto og MOMS. Her hjemme er prisen det dobble. Prisen fra UK i innkjøp er mye dyrere. Portoen er den samme som via Jetcarrier og Momsen selfølgelig den samme. Opprett konto på Jetcarrier og sjekk priser på utstyr på ebay.com - er min anbefaling. Garmin og Raymarine aner jeg ikke noe om. Men Northstar/Navman plotteren jeg kjøpte er helt super ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Frakt i fra USA på en radar var over 200USD (WMJ). De har radar (uten kabel) til USD900. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Er et godt tilbud her i landet også men her må du være rask som fy er en del å spare på dette tilbudet Raymarine C-80 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
fiskebat Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Dette er ett bedre tilbud : RAYMARINE E80 REMANUFACTURED DISPLAY List Price: US$2,399.00 Our Price: US$1,979.00 You Save US$420.00! Availability: Usually ships the next business day Product Code: E80R Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Dette er ett bedre tilbud : Ja men fra hvem/hvor Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
fiskebat Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 http://www.marinedeal.com/ Handler all elektronikk der. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Vel, her er en med mye dårligere utvalg, men prisene er mye bedre. http://www.hodgesmarine.com/ Bra service, rask levering og gode priser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.