Jump to content

SABB FORD 165 Hk 1981


Guest tededberg

Recommended Posts

Pleier ikke det å være en 2704 på 180 Hk som vanligvis står i Wikingboat?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Link to post

sjekk denne.

http://www.kingsmarine.no/teknisk/dokumenter/7.pdf

Har en eller annen plass et hefte sim Kings ga ut om vilke motorer som egnet seg for marinisering og hvor de kom fra. Skal rote litt rundt og se om jeg finner dette...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post

Motoren har trolig en pånaglet identifikasjonsplate som forteller det meste. Denne kan være overmalt.

 

I bil ble turbomotoren benevnet som 360T der 360 er sylindervolumet i kubikktommer og T for turbo. Ytelsen var 150 hk. Motoren ble brukt i Custom Cab D800 lastebil frem til 1982 og ble gjerne kalt Dorset motor. Ford Cargo hadde fra 1982 en motor som var ganske lik å se på, men var totalt forskjellig (Dover motor, mener den ble betegnet som 150T (150hk))

 

Tar du kontakt med en Ford forhandler som solgte lastebiler den gang Ford hadde sådant vil han kunne tyde identifikasjonsplata.

 

Betegnelsen 2704 ble kun brukt på industri og marinemotorer. Traktorer hadde helt andre motorkonstruksjoner.

Link to post

2704 ble merket med 363

Ford leverte noen blokker på over 6 l. som ikke kunne monteres turbo på.

2704 ble levert orginalt av Sabb med en ytelse på 180 hk. (turbo og mellomkjøler fra Bowmann) Denne motoren ble benevnt med 2704ET. (sabb sin benevning: F6.363 TIGR)

Ved 2200 o/m 150hk. (normalt marsj turtall) ved maks 2450 o/m 180 hk.

Dette er fra Sabb sitt egne spek.

Dene motoren ble også levert fra noen levrandører med 250 hk. Denne ble benevnt med 2407ET+

 

Sistnevte motor krevde et vedlikehold som ikke er normalt for oss.

Ved ca. 400 timer må rådelagerene etterteites mm. !!!!!!

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Guest tededberg

:blush:

Hallo igen

Nu har jag hittat vad det står på de övermålade skyltarna:

 

Ford skylt:

 

Capascity 5,95L Fuel syst. AC RPM 2400

HD=D Block = A

Date/ser.nr E4731/6 99/33A/150/BYC/100 12

Modell 2704 ET

 

 

Sabb skylt:

 

HP 130

Modell: F6 363 TGR

ÅR80

Nr:22

 

Kan noen tyde vad de betyder , vilken sorts lastbilsmotor det är och hur många hästkrafter, varvtal det är på motorn.

 

Ted :wink:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...