Guest tededberg Startet 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2004 Hallo Norge Er det noe som har data ( modellnummer slagvolym vad den satt i för bil/traktor/ mm ) på vilken typ av diesel 6a som sabb konverterade med turbo i början av 80talet och som sitter i bla Winkingboat 28 AC Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 Dersom du ser etter i bakkant h. side sett bakfra, på toppen av blokken skal det være stemplet inn typenr. mm. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SveinHa Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 Pleier ikke det å være en 2704 på 180 Hk som vanligvis står i Wikingboat? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
880 Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 Pleier ikke det å være en 2704 på 180 Hk som vanligvis står i Wikingboat? Er dette rett er den på 5,9 l. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Guest tededberg Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 Det är inte min motor , jag hjälper en vän, men jag hade en viking i 80talet som hade en slik. kan noen sie vilken sorts fordmotor det är vilken sorts bil, lastbil, traktor den fanns monterad i?? Go helg Ted Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 sjekk denne. http://www.kingsmarine.no/teknisk/dokumenter/7.pdf Har en eller annen plass et hefte sim Kings ga ut om vilke motorer som egnet seg for marinisering og hvor de kom fra. Skal rote litt rundt og se om jeg finner dette... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
TMe Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 Motoren har trolig en pånaglet identifikasjonsplate som forteller det meste. Denne kan være overmalt. I bil ble turbomotoren benevnet som 360T der 360 er sylindervolumet i kubikktommer og T for turbo. Ytelsen var 150 hk. Motoren ble brukt i Custom Cab D800 lastebil frem til 1982 og ble gjerne kalt Dorset motor. Ford Cargo hadde fra 1982 en motor som var ganske lik å se på, men var totalt forskjellig (Dover motor, mener den ble betegnet som 150T (150hk)) Tar du kontakt med en Ford forhandler som solgte lastebiler den gang Ford hadde sådant vil han kunne tyde identifikasjonsplata. Betegnelsen 2704 ble kun brukt på industri og marinemotorer. Traktorer hadde helt andre motorkonstruksjoner. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2004 2704 ble merket med 363 Ford leverte noen blokker på over 6 l. som ikke kunne monteres turbo på. 2704 ble levert orginalt av Sabb med en ytelse på 180 hk. (turbo og mellomkjøler fra Bowmann) Denne motoren ble benevnt med 2704ET. (sabb sin benevning: F6.363 TIGR) Ved 2200 o/m 150hk. (normalt marsj turtall) ved maks 2450 o/m 180 hk. Dette er fra Sabb sitt egne spek. Dene motoren ble også levert fra noen levrandører med 250 hk. Denne ble benevnt med 2407ET+ Sistnevte motor krevde et vedlikehold som ikke er normalt for oss. Ved ca. 400 timer må rådelagerene etterteites mm. !!!!!! Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Guest tededberg Svart 27.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2004 Tusen tack för den fina informasjonen nu kan vi gå vidare och leta delar hos Ford handlaren Trevlig Båtsommar Önskar Ted Edberg med snecken Fia Jansson http://www.caravelle33.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest tededberg Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Hallo igen Nu har jag hittat vad det står på de övermålade skyltarna: Ford skylt: Capascity 5,95L Fuel syst. AC RPM 2400 HD=D Block = A Date/ser.nr E4731/6 99/33A/150/BYC/100 12 Modell 2704 ET Sabb skylt: HP 130 Modell: F6 363 TGR ÅR80 Nr:22 Kan noen tyde vad de betyder , vilken sorts lastbilsmotor det är och hur många hästkrafter, varvtal det är på motorn. Ted Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.