Frank Allan Startet 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2008 Hei. Eg har kjøpt en Wiking 28 i Bodø. Sankthans aften reiser vi oppover for å hente båten. Skal gå for egen maskin hele veien til Stavanger. Planen er å bruke 12 dager på turen. Blir nok å gå innerleia. Noen gode tips og råd mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Skal gå deler av samme strekket i sommer - og har fått noen gode tips i en egen tråd. Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
nives Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Hallo og Gratulerer med Ny båt. Er akkurat kommet heim etter å ha gått deler av strekningen. Du kan vente deg ein fantastisk tur. Det er relativt greit å gå navigasjonsmessig. Noen strekk kan lett bli lange,og Autopilot er et fantastisk hjelpemiddel. spesielt om det er noe sjø. (Oppdaget fort at piloten styrte bedre enn meg i sjø.)Ellers er det bare å ta med det mest vanlige av reservedeler, og nyte turen. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
tebi Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Det blir sikkert en fanstastisk tur. Husk å planlegge skikkelig, også underveis. Jeg tenker da spesielt på diesel. Det kan være laangt mellom pumpene, og de har ikke mange kortautomater nordom Molde. Mao, du må ha CASH og være der når de har åpent. Du kan også bli liggende å vente på været, så sørg for godt med forsyninger. Skift dieselfilter og evnt. kilreim, og ha på lur et ekstra. Prøvekjør båten skikkelig i smult farvann før du legger av gårde... Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Takk for gode råd. Gleder oss veldig til å begynne turen. Det skal være 500 ltr. diesel tank i båten så det holder en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 (redigert) 500 liter holder nok en stund, men ikke helt hjem. Avstanden Bodø - Stavanger er ca 650 nm ++ hvis dere tar noen svipper innaskjærs. Tipper det går en plass mellom 1300 - 1500 liter litt avhengig av motor og fart, forsiktig anslått. Wiking 28 ble ofte levert med Ford Sabb 150 / 180 hk. En motor som under belastning ikke kommer særlig under 2 l/nm. Uansett ha en fin tur og legg gjerne inn en snutt med tekst og bilder fra turen. Redigert 17.Juni.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quris Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Kjøpte selv en Wiking for TO timer siden. HURRA!!! Bor i Oslo og skal hente båten på Os utenfor Bergen. Turen er i underkant av 400 mil og starter 23.juli. Har sjekket med redningsselskapet og regner med å hive meg med en konvoy over Jærensrev. God tur til deg og god tur til meg ;) Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 14.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Takk for gode råd og gode ønsker. Nå er vi kommet hjem til Stavanger. Turen gikk fint. brukte 12 dager på turen. Men hadde korte dager og var innom mange havner. Gikk til sammen 660 N.M. og brukte diesel for Kr. 13.000,-. Er kjempe fornøyd med Wikingen. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 velkommen hjem og gratla me ny båt Sitér dette innlegget ] Link to post
SveinHa Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Gratulerer med ny båt og vel gjennomført jomfrutur. Slike turer er alltid en utfordring, ny båt i ukjent "terreng" med begrenset tid til rådighet. Vet der er mange her som hadde satt pris på en mer detaljert reisebeskrivelse med bilder o.a. Mitt bidrag fra da jeg hentet båt i Trondheim og reiste til Karmøy ligger på min hjemmeside og på Båtplassen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hansi Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Takk for gode råd og gode ønsker. Nå er vi kommet hjem til Stavanger. Turen gikk fint. brukte 12 dager på turen. Men hadde korte dager og var innom mange havner. Gikk til sammen 660 N.M. og brukte diesel for Kr. 13.000,-. Er kjempe fornøyd med Wikingen. Betyr det at mitt anslag på 1300 - 1500 liter lenger oppe i tråden stemte eller ? Forresten, gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.