Jump to content

Salg av Yamarin 5910

Båtselger08

Recommended Posts

Hei

Lurte på om det var noen som hadde peiling på båtpriser. Jeg skal selge min yamarin 5910 modell fra 2004 til min bror. Han har tilbudt meg en sum på

200 000kr. Jeg finner prisen helt feil, etter at vi kjøpte båten brukt i 2005 for 210 000kr.

Problemet er jo at han vil ha prisen høy, mens jeg vil ha den lav... Hva vil være rimelig for oss begge i denne sammenhengen?

Båtselger08

Det ligger seks slike båter til salgs på Finn.no så en kikk der vil gi dere begge en pekepinn på hva riktig pris "kan være". Viktig å huske på at prisene som nevnes er selgers forslag til pris og sannsynligheten er vel stor for at omsetningspris blir noe lavere?

Velkommen til baatplassen forøvrig!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Takk takk Mouche..

Etter at vi kjøpte den brukt sommeren 2005, ble den motoren stjålet. Sommeren etter fikk vi på plass en ny F100 firetakters Yamaha motor.

Båten har også gått tilsammen 120 timer.

Har vært innom Finn.no, men de båtene som ligger der er forholdsvis fra 2002, kan 190 000kr være riktig?

Båtselger08

Som jeg forstår deg har du en båt fra 2004 og en Yamaha 4-takter på 100hk fra 2006. Jeg tror jeg ville ringt til forhandler og hørt hva denne båt/motor hadde kostet ny idag og med det utstyret du har og hørt hva forhandler mener er riktig avslag (20% ?) på en båt/motor som din som er 2/3 år gammel. Trekk deretter fra et beløp siden det er familie, du har trygghet for gjennomføring og betaling for båten og alle er venner og vel forlikte etterpå?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...