Jump to content

Seilbåt...katta i sekken eller?

fiskern

Recommended Posts

Hei båtvenner.Har handlet båt til sønnen min i helga(16 år).Han har noen år drevet å seilt askeladd.Har kjøpt en Dunas 720.Dette er vissnok en Norsk båt fra slutten av 70 tallet,ble jeg fortalt(eier viste ikke årstall.)Båten hadde alt av utstyr som tilhører denne,4 seil,storseil,fokka,spinnaker og genoa.Da jeg ikke har peiling på seilbåt regner det er dette som er normalt.Båten så bra ut uten større skader noen plass.Det fulkte med en Mariner 15 hk 4takt motor kjøpt ny i 2000 for kr 27000.Denne ble bare brukt en sesong da båten har stått påland resten av tiden,men har vært kjørt jevnlig (moet).Jeg betalte kr 25000 for båten.Syntes dette var rimelig for denne båten med nesten ny motor.Det er også endel instrumenter ombord.Har jeg gjort et bra kjøp,eller katta i sekken.Er det noen seilbåtkjennere som har synspunkter ang denne?Er den lettseilt osv.... :seeya:

Jeg tor du har gjort et godt kjøp.

Med så gammle seilbåter er det alltid noe arbeid, og noe som må byttes. Men det klarer vel 16 åringen selv :wink:

Utrolig hyggelig at det er andre ungdommer som har lyst på seilbåt :flag: :flag: Ønsk ham velkommen i klubben fra meg :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Umiddelbart høres det ut som en meget hyggelig pris, men det kommer an på tilstanden på rigg, seil, osv. Det ser ut som en kjekk båt, men det er tydeligvis en skjelden sak. Jeg finner ingen ting om båttypen i seilmagasinets databank, og de pleier å ha med det meste. Tror nok det vil bli mange hyggelige stunder i denne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...