fiskern Startet 15.Juni.2008 Del på Facebook Startet 15.Juni.2008 Hei båtvenner.Har handlet båt til sønnen min i helga(16 år).Han har noen år drevet å seilt askeladd.Har kjøpt en Dunas 720.Dette er vissnok en Norsk båt fra slutten av 70 tallet,ble jeg fortalt(eier viste ikke årstall.)Båten hadde alt av utstyr som tilhører denne,4 seil,storseil,fokka,spinnaker og genoa.Da jeg ikke har peiling på seilbåt regner det er dette som er normalt.Båten så bra ut uten større skader noen plass.Det fulkte med en Mariner 15 hk 4takt motor kjøpt ny i 2000 for kr 27000.Denne ble bare brukt en sesong da båten har stått påland resten av tiden,men har vært kjørt jevnlig (moet).Jeg betalte kr 25000 for båten.Syntes dette var rimelig for denne båten med nesten ny motor.Det er også endel instrumenter ombord.Har jeg gjort et bra kjøp,eller katta i sekken.Er det noen seilbåtkjennere som har synspunkter ang denne?Er den lettseilt osv.... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Jeg tor du har gjort et godt kjøp. Med så gammle seilbåter er det alltid noe arbeid, og noe som må byttes. Men det klarer vel 16 åringen selv Utrolig hyggelig at det er andre ungdommer som har lyst på seilbåt :flag: Ønsk ham velkommen i klubben fra meg Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
knutza Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Umiddelbart høres det ut som en meget hyggelig pris, men det kommer an på tilstanden på rigg, seil, osv. Det ser ut som en kjekk båt, men det er tydeligvis en skjelden sak. Jeg finner ingen ting om båttypen i seilmagasinets databank, og de pleier å ha med det meste. Tror nok det vil bli mange hyggelige stunder i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Hei, Fant denne siden http://kirla.com/rapid/page23/page23.html Ser ut som en hyggelig båt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
fiskern Svart 16.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Takker for svar.Den websiden var flott. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Det tror jeg var et godt kjøp Gratulerer med nybåten Lykke til videre! Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.