SRA Startet 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2008 Noen spørsmål rundt krabbeteiner, hvordan er det med å sette dem, mener å ha hørt noe om hvor dypt de må stå i perioder? Områdene jeg ferdes i er Rogaland, Hordaland og sørlandet. Må teinene (bøyene) merkes med navn? og til slutt noen som har noen tegninger på teiner, tenker da på mål for å bygge selv. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 (redigert) Bøyer må merkes med navn og telefonnummer. Mellom 21.mai og 21.september skal teinene settes minimum 10m dypt ved middels vannstand. red: reglene for Møre og Romsdal Redigert 15.Juni.2008 av C-marine (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
mavi Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Vet ikke om reglene er like på vestlandet, men på sørlandet så må teinene settes dypere enn 25 meter. Bøyene tror jeg må merkes med fullt navn og telefonnummer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2008 Skagerak 25 meter Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane 15 meter - Dette gjelder ikke dersom krabbeteinen/redskapen har minst en sirkelformet fluktåpning på minst 80 millimeter i diameter på hver side Møre og Romsdal 10 meter Fylkesmannens miljøvernavdeling kan gi mere informasjon. Tror jeg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.