Blanco Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 BMP - du får en sjanse til Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
moosewine Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Videre vil CO2 utslippene stige relativt dramatisk om man sammenligner mot en diesel ca 30%. Ikke særlig miljøvenlig tiltak for en rødgrønn regjering! Jeg er så lei av maset om CO2, største svindelmaset en hel verden er utsatt for! Må vel sende en CO2 regning til Froland for all CO2'en de har sluppet ut de siste dagene Sitér dette innlegget . Link to post
Tommy_H. Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Om du får 14300/25000 til og bli 5,72 anbefaler jeg deg til og kjøpe ny kalkulator eventuelt ta et kveldskure i matematikk. Hvis du mener 25000 mil (250 000) km i året så for du har meg unnskyldt! Hvis ikke så får du gjerne sjekke din kalkulator. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
ArildH Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Synes at det godt kunne innføres et CO2-regnskap med en kvote-ordning... Der skulle mulighet for kollektiv transport tas hensyn til. Jeg bor sånn til i landet at jeg må kjøre bil til og fra jobb, trening, korps, barneidrett, svømming, kulturskole, og alle andre aktiviteter som jeg og resten av familien er med på. Her er ikke bare et dårlig kollektiv-tilbud, men faktisk helt fraværende. 5 km til nermeste buss-stopp om en ikke regner med skoleskyss. Vi kjører campingvogn i sommerferien, og mener at det er det beste alternativet for oss. En sjelden gang (maks 1 gang i året, kanskje bare i snitt 1 gang pr 3 år) reiser vi med fly. 230 dager à 50km for to personer = 23.000 km i jobbkjøring 4 dager i uka min 20km til div aktiviteter = 3.200 km i aktivitetskjøring (fast) Annenhver helg på diverse aktiviteter anslått til 3.000 km Sommerferie gjennomsnittlig 6.000 km Og nå har vi altså kjøpt oss båt... For noen miljøsvin!!!?? Dersom jeg kunne kjøre kollektivt på jobb, så hadde jeg gjort det. Tidligere hadde jeg bare 9 km til jobb, da syklet jeg hele året i 3 år. Jeg ba om tilbud på en Think som nr 2 bil, men det var svært mye dyrere enn å kjøpe en eldre bensinbil. Det hadde jeg ikke råd til, men er svært interessert dersom prisene blir akseptable. 1200kr /mnd i fast batterileige??? Jeg synes ikke det er rett å ikke la barna og oss foreldre ha fritidsaktiviteter som musikk og idrett. Jeg synes heller ikke at det er rett at vi skal holde oss hjemme fra feriereiser i europa, men det er vel der det først vil stoppe opp dersom prisene fortsetter å stige. Båten bruker vi ikke veldig mye, anslår kanskje rundt 1000 liter i året. Jeg ville ha seilbåt, men familien liker seg ikke på sjøen når det blåser, så da er det ingen vits... Er jeg en stor egoist når jeg mener det jeg gjør, og lever som jeg gjør?? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Er jeg en stor egoist når jeg mener det jeg gjør, og lever som jeg gjør?? Gjør akkurat som du vil, CO2 er en helt naturlig gass som vi trenger! 1998 var det varmeste året som er målt, siden da har kurven flatet ut og faktisk sunket litt de siste årene! Får vi ikke en skikkelig temperaturøkning de neste par årene skal disse såkalte "klimaforskerne" få et skikkelig forklaringsproblem! Sitér dette innlegget . Link to post
fiskebat Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Att en tur ut på sjøen er uten havari , blå sektorer eller andre problemerer er balsam for sjelen er nok rikktig. Derimot en kveld her på baatblassen ser ut til å hvere det motsatte for mange der Henriks kværvuleringer treffer og sporer som skit i nysnø, og om han har lest alle innleggene så har nok han krøpet smilende til sengs i lykkelig rus over alle han har klart å provosere. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 tipper han lo høyt da han gikk til sengs. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Ja, ja. Sånn er det. Ikke ett ord om sommerkvelder på holmer med gode venner. Ikke ett ord om unger som fisker krabber og koser seg i vannet. Alt koker ned til avgifter og misunnelse. Skribenten glemmer en vesentlig ting! Båtlivet er balsam for sjelen. I en stresset hverdag gir båten balanse og påfyll av energi til en ny arbeidsdag. Hvis vi ikke hadde hatt båten å gå til, ville mange gått "på veggen". Vi trenger den sosiale tonen vi finner i havna til å skape ro i det indre. mvh Astor En 'blogger' er nødt til å sette ting på spissen, hvis ikke er det ingen som gidder å lese hans/hennes blog... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
bindaling Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 (redigert) Får vi ikke en skikkelig temperaturøkning de neste par årene skal disse såkalte "klimaforskerne" få et skikkelig forklaringsproblem! Tror nok at de får rett de "rette klimaforskerne" - det begynner å bli godt dokumentert nå(jfr. schrødingers katt bl.a.) at det naturlig kan bli litt global oppvarming. Forøvrig noe som har ingenting med våre co2 utslipp å gjøre... Redigert 17.Juni.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.