Beckham Startet 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2008 (redigert) Hvor lang tid må en beregne fra Fredrikstad til Skien dersom det er fint vær ikke noe særlig med sjø og en marsjfart rundt 22-25 knop ??? Redigert 16.Juni.2008 av Beckham (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Jeg har beregnet ruten til ca 62 nm. Du kan nok ikke seile i marsjfarten din hele veien. La oss si at du kan seile med den farten du oppgir og værforholdene er bra, bør det kunne gå på 3 1/2 - 4 timer, antar 4 timer. Så får vi se hvilke svar du får fra de som hyppig seiler denne distansen. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Solgte forrige båten andre veien, Stathelle - Fredrikstad. Han gikk i ca 21mil, med tidsbruk ca3,5 timer med du må vel ta hensyn til elven opp til Skien som gir deg nesten en time ekstra, vil anslå 5 timer som realistisk fra start til mål... God tur! Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 hei. det er så mange som regner og leser tabeller her. noen her som kan finne ut for bruk for meg. distanse 38 nm. motor 135 1998 mod mercury 2 takt. legger meg i ca snitt 38 kn og det vil jeg tro er ca 4600 i turtall hvor max er 5600 rpm. trenger bare litt sånn ca. jeg ar ike peil sjøl så det hadde vært greit å visst ca forbruk. Hilsen dunk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.