Jump to content

Storkapitalen og Bavaria

Pilt Pompel

Recommended Posts

"Problemet" er vel at selger (mannen bak livsverket og kongstanken) lot seg blende av storkapitalens mange dinarer, idette tilfellet 10.000.000.000 kroner? Ikke første mann som blir "grådig" ved ikke bare tanken, men også synet av mere penger enn man kunne drømme om, for ikke si nyttegjøre seg!

Så "who is to blame" - kapitalen eller mannen bak livsverket?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg skjønner meget godt at Winfried Hermann solgte hele rukkla for det knallbudet han fikk.... En er vel ikke riktig vel bevart om en inversterer 1,3 milliarder euro i noen som bare gir en avkastning på 79 millioner euro... Dette må da bli en elendig butikk selv for en uten nevverdige økonomikunnskaper.. 16 ganger overskuddet :nonod:

Så jeg har full forståelse for at Winfried Hermann solgte.... mannen er jo ikke dum.... han jo "bygget" dette suksessfulle verftet opp på 29 år og stikker av med 1,3 milliarder euro.... grei butikk det..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Slikt har skjedd før. Mye tyder jo på at bankene allerede vurdere at prisen er i nærheten.

900 mill euro i lån, 65cent/euro ved salg av gjeld..

Hvorvidt tidligere eier fikk cash eller aksjer i private equity-fondet er vel avgjørende for om han har penger til å kjøpe for :wink:

Redigert av eslettha (see edit history)

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...