Pilt Pompel Startet 16.Juni.2008 Del på Facebook Startet 16.Juni.2008 Ingen intensjon om å starte en ny b-diskusjon! - bare for å ha sagt det... Fant denne på ybw i dag; tydeligvis ingen norske båtmagasiner som har fått med seg dette ennå. http://www.ybw.com/forums/showflat.php/Cat.../page/1#1895582 Jeg synes det er synd at et livsverk, en kongstanke, bare blir radert (kan bli) på en slik måte. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 "Problemet" er vel at selger (mannen bak livsverket og kongstanken) lot seg blende av storkapitalens mange dinarer, idette tilfellet 10.000.000.000 kroner? Ikke første mann som blir "grådig" ved ikke bare tanken, men også synet av mere penger enn man kunne drømme om, for ikke si nyttegjøre seg! Så "who is to blame" - kapitalen eller mannen bak livsverket? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roaldbj Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Jeg kom tilfeldigvis over denne artikkelen fra Sunday Times: http://business.timesonline.co.uk/tol/busi...icle4137635.ece Dette er vel ganske ny informasjon - så får vi se hvor reell den er. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 (redigert) Jeg skjønner meget godt at Winfried Hermann solgte hele rukkla for det knallbudet han fikk.... En er vel ikke riktig vel bevart om en inversterer 1,3 milliarder euro i noen som bare gir en avkastning på 79 millioner euro... Dette må da bli en elendig butikk selv for en uten nevverdige økonomikunnskaper.. 16 ganger overskuddet Så jeg har full forståelse for at Winfried Hermann solgte.... mannen er jo ikke dum.... han jo "bygget" dette suksessfulle verftet opp på 29 år og stikker av med 1,3 milliarder euro.... grei butikk det.. Redigert 16.Juni.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 ..Kanskje den gode Winfried kan kjøpe tilbake verftet for si.. 500 mill Euro om noen måneder? Da sitter han der han var men nå med en minibanksaldo som går ut av skjermen.. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
microship Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 (redigert) Slikt har skjedd før. Mye tyder jo på at bankene allerede vurdere at prisen er i nærheten. 900 mill euro i lån, 65cent/euro ved salg av gjeld.. Hvorvidt tidligere eier fikk cash eller aksjer i private equity-fondet er vel avgjørende for om han har penger til å kjøpe for Redigert 16.Juni.2008 av eslettha (see edit history) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.